V únoru 2016 byly aktualizovány podmínky pro Google Adwords, které zásadně mění podmínky při vytváření placených reklam: „Zpracování plateb, transakcí a veškerých osobních údajů uživatele (jako je adresa) musí být zabezpečeno (chráněno šifrováním SSL s platným certifikátem protokolu SSL).“
To znamená, že pokud bude web či e-shop v budoucnu používat reklamní systémy Google, bude nutné, aby přešel na zabezpečený protokol https.
Bohužel už máme zkušenost se zamítnutím reklam Google Merchant u e-shopu používající nezabezpečenou verzi protokolu https.
Doporučujeme tedy přejít na https co nejdříve. Rádi vám s tím pomůžeme, stačí kliknout na tento formulář (odkaz) a my se vám do 24 hodin ozveme.
Níže přidáváme soupis činností, které je potřeba u většiny webů a e-shopů pro implementaci https udělat:
- zakoupit a instalovat certifikát na hosting
- všechny includované skripty načítat pomocí https
- všechny měřící skripty načítat přes https
- zkontrolovat nastavení Google Analytics a případně přenastavit
- upravit všechny marketingové kampaně na https:
- URL u PPC
- URL u zbožových porovnávačů (včetně adresy e-shopu/webu)
- URL na Facebooku
- URL v RTB
- URL u bannerů
- případně jiné kampaně
- upravit tlačítka sociálních sítí (facebook, Google+ apod.)
- pokud je to možné, upravit odkazy vedoucí na e-shop/web (katalogy, články, microsite, partnerské weby apod.)
- upravit případně adresy v systémech, se kterými je e-shop/web propojen
- upravit případně adresy u platebních a splátkových bran
- udělat revizi platebních a splátkových bran
- přepnout web na https (případně i mobilní verzi)
- informovat zákazníka o změně a co je potřeba zkontrolovat
- informovat partnery/zákazníky, kteří využívají datové feedy o změně jejich adres
- provést opakovanou kontrolu po několika dnech provozu