Návrh a tvorba webů a e-shopů

Návrh webů je záležitost, kterou každá firma a jednotlivec chápe naprosto rozdílně. Vzhledem k našim zkušenostem vám představíme proces, jakým se snažíme navrhovat weby v Shean s.r.o. a vysvětlit vám proč. Chcete-li uspět ve světě internetu, zapomeňte na historický postup, kdy návrh startuje grafickým designem. Pojďme tedy od začátku:
❯ Požadavek na tvorbu webu / e-shopu od klienta
Analýza projektu, rozbor zadání, komunikace s klientem
Stanovení cílů projektu, definice cílového publika, tvorba specifikací projektu
Výběr marketingových kanálů, s kterými se bude po spuštění projektu pracovat
Analýza klíčových slov a zjištění chování uživatelů v daném segementu
Tvorba navigace webu a určení chování filtrů (pokud jsou na webu použity)
Stanovení obsahové strategie
Tvorba wireframe
Grafický návrh webu
Implementace a programování projektu
Plnění dat na web
Základní nastavení projektu z hlediska SEO
Kontrola, testování a spuštění projektu
❯ Po spuštění projektu
Nastavení analytiky
Kontinuální marketing
Reporting a vyhodnocení



Nyní se pojďme podívat na jednotlivé části procesu a na jejich konkrétní význam:

Analýza projektu, rozbor zadání, komunikace s klientem

Komunikace s klientem v počáteční fázi je kriticky důležitá část pro obě strany. Za dodavatele musíme přesně chápat, čeho se od nás žádá a jak jednotlivé části webu mají fungovat.
 

Stanovení cílů projektu, definice cílového publika, tvorba specifikací projektu

Dále s klientem vedeme diskuzi ohledně cílů, které má web plnit. Někteří klienti přesně ví, jaké cíle má jejich web plnit a jaké KPI (Key Performace Indicators) se budou sledovat. V ostatních případech pomůžeme s určením těchto atributů my.
 
Diskutujeme s klientem také jeho cílové publikum, neboť je velice důležité, abychom věděli co nejpřesněji koho a kde oslovit.
 
Specifikace projektu je pak naprostou nezbytností, při tvorbě e-shopů, propojení systémů s třetími stranami apod. Specifikace nám pomáhá uchovávat důležité informace při tvorbě projektu.
 

Analýza klíčových slov a zjištění chování uživatelů v daném segmentu

Analýza klíčových slov je jedna z nejdůležitějších činností v projektu. Zjišťujeme, jak uživatele hledají a jaké fráze zadávají v daném segmentu a vybíráme společně s klienty obchodně zajímavé fráze, lokační fráze, laterální fráze, které mají pro klienta buď přímý obchodní význam, nebo význam pro budování důvěry se zákazníkem. 
 

Tvorba navigace webu a určení chování filtrů (pokud jsou na webu použity)

Na základě analýzy klíčových slov a zjištěné hledanosti jednotlivých frází se snažíme ucelit pohled na web tvorbou navigační struktury. Ta je pro projekt fatálně důležitá, neboť dobře udělaná struktura webu je základním stavebním kamenem pro další práce na webu – SEO, PPC, apod.
 
Jsou-li na webu použity filtry, snažíme se nastavit funkci tak, aby skupiny filtrů dotvářely množiny přistávacích stránek tak, abychom dokázali automatizovaně vykrývat maximální počet tzn. longtailových výrazů. Tento postup máme v praxi ověřen jako velmi funkční model, který se reálně kladně podepisuje přímo na obratu, resp. zisku e-shopů.
 

Stanovení obsahové strategie

Ve chvíli kdy víme, jaké kategorie budou na webu obsaženy, komunikujeme buď přímo s klientem, nebo s naším copywriterem tvorbu obsahu. Tato činnost je paralelní k tvorbě webu, a šetříme tak čas pro spuštění celého projektu.
 

Tvorba wireframe

Wireframe neboli drátěný model webu je nezbytnou součástí všech složitějších projektů. Tvoří se buď funkční, nebo statický model, abychom zjistili, zda nejsou v navigační struktuře slepá místa. Drátěný model webu také slouží jako podklad pro grafika, aby přesně věděl, co má navrhovat a jaké funkce budou mít jednotlivé komponenty webu.
 

Grafický návrh webu

Následně celý logický model oblékne do grafické podoby webdesigner. To je člověk, který se věnuje návrhům pouze webů, a má tak zkušenosti s použitelností a ví, jak navrhovat grafiku pro responzivní web, aby byl v dalším kroku maximálně efektivní kodér, který vytvoří HTML kod.
 

Implementace a programování projektu

Po webdesignerovi obdrží návrh implementátoři. V první linii je to kodér, kterří vytvoří HTML kód webu, přičemž používá moderní technologie jako base64, fontové ikony, schema.org, HTML5, CSS3, apod. Výsledkem je validní kód s minimální datovou náročností. V druhé vlně projekt řeší programátoři, jejichž cílem je rozhýbat projekt dle specifikace.
 

Plnění dat na web

Plnění dat na webu se může jevit jako naprosto triviální činnost, avšak i v tomto se snažíme klientům pomáhat tím, že práci děláme za ně, případně jsme jejich pravou rukou a radíme, jak nastavit jednotlivé atributy webu, aby je měly rády vyhledávače a obsah byl datově co nejnižší.
 

Základní nastavení projektu z hlediska SEO

Před spuštěním projektu provedeme základní nastavení z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Máme v praxi ověřeno, že nastavení těchto atributů na počátku projektu se během jeho provozu několikanásobně vrátí.
 

Kontrola, testování a spuštění projektu

A konečně přichází den D – spuštění projektu. Před samotným spuštěním řešíme zda na sebe navazují všechny URL (pakliže se mění), fungují jednotlivé komponenty apod.
 

Kontinuální práce po spuštění projektu

Dnes již většina klientů chápe, že spuštěním projektu do provozu práce nekončí, ale naopak začíná. Zákazníky si musíte vydobít v konkurenci, a proto s nimi musíte pravidelně komunikovat. Ne vše se podaří nastavit na poprvé a ne každá investice se musí nutně vrátit. Důležité je vědět, jak se lidé u vás na webu chovají, které investice pro vás mají význam a které naopak nikoliv. S tímto dále klientům pomáháme.
 
Čerpáme z našich více než 10letitých zkušeností a dokážeme klientům pomáhat jak s nastavením jednotlivých marketingových kanálů, jejich kontinuální měsíční správou, tak s vyhodnocením. Při tom všem dbáme, aby naše spolupráce pokud možno byla formou WIN - WIN a profitovaly ze spolupráce obě strany.

Proč spolupracovat s námi?

Spojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávajíSpojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávají
Stále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkůmStále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkům
Máme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislíMáme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislí
Účastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničíÚčastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničí
Naším obchodníkem jsou referenceNaším obchodníkem jsou reference
Do projektů neustále implementujeme nové technologieDo projektů neustále implementujeme nové technologie
Jsme lidští – vzájemné nápady konzultujemeJsme lidští – vzájemné nápady konzultujeme
Máme více jak 10 roků zkušenostíMáme více jak 10 roků zkušeností

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.