Alternativní text

Co je alternativní text?

Alternativní text je často označovaný jako „alt text“, „seo alt text“ nebo „alt atribut“. Jde o textový popis, který je přiřazený k obrázku nebo jinému vizuálnímu prvku na webové stránce. K čemu takový popis slouží? Zpřístupní prvek lidem se zrakovým postižením a vyhledávačům, protože bez alternativního textu nemohou samy o sobě obrázky interpretovat.

Správně zvolený alt text“ je důležitý pro SEO – pomáhá pochopit robotům obsah stránky. Roboti tak snadno zhodnotí relevanci stánky pro konkrétní klíčová slova. Má tedy pozitivní vliv na optimalizaci webu pro vyhledávače

Proč vyplňovat SEO alt text a jak by měl být formulovaný?

Alternativní text by měl být stručný, srozumitelný a zároveň dostatečně informativní, aby přesně vystihl obsah obrázku či videa. Obsahovat by měl klíčová slova, která budou přesně popisovat téma, ke kterému se obrázek či video váže. 

Jaké jsou hlavní výhody alternativního textu?

  • Lidé, kteří používají čtečky obrazovky nebo jiné asistenční technologie, mohou prostřednictvím alternativního textu získat informaci o popisu obrázku, nebo jiného vizuálního prvku. Alternativní text tak umožní lidem (i robotům) porozumět obsahu webové stránky.
  • Alt tribut“ pomáhá vyhledávačům pochopit obsah a jeho kontext na stránce. Správně zvolený (relevantní) seo alt text“ může pomoci zlepšit viditelnost obrázku nebo videa ve výsledcích vyhledávání. Pokud je alternativní text relevantní a obsahuje klíčová slova, zvyšuje se šance, že uživatelé přijdou na stránku prostřednictvím obrázku nebo videa.
V případě, že mají uživatelé vyplé automatické stahování obrázků, poskytnou klíčová slova, která popisují obsah obrázku nebo videa, uživatelům informace o obsahu. Obrázky nemusí být uživateli načteny i z důvodu slabého internetového připojení nebo jiných technických problémů – lze tak snadno získat alespoň představu o tom, co obrázek obsahuje.

Přečtěte si také:

Pusťte nám to SEO aneb Největší mýty ze světa SEO

Anchor texty nejsou jen ozdoba pro čtenáře. Využíváte jejich potenciál naplno?

Návštěvnost webových stránek

Není psaní jako psaní. Zvládli byste dělat copywritera?