Zajímavé články
Rádi byste, aby se o vás psalo i v médiích? A ideálně zadarmo? Klíčem k úspěchu může být dobře napsaná tisková zpráva. Sepsali jsme 5 rad, díky nimž se šance, že neskončíte v e-mailovém koši novinářů, výrazně zvýší.
 


 

Než jsem se začala věnovat copywritingu, pracovala jsem několik let v médiích, a to jak v novinách, tak v časopisech. Díky tomu se dokáži na problematiku PR (počesku vztahy s veřejností) podívat z obou břehů a vím, co novináři potřebují, aby je nějaká informace zaujala a zveřejnili ji.

Co musí mít dobrá tisková zpráva? 

Samozřejmě, že dostat do médií obsah z komerční sféry bude o dost obtížnější než třeba v případě nějaké charitativní či kulturní akce, ale rozhodně to není nemožné. Faktorů, které na to mají vliv, je více, ne nadarmo se lidé na PR specializují, dnes se ale zaměříme na základní stavební prvek – na tiskovku.
  • Relevantnost
Je jasné, že v první řadě musí být tiskovka relevantní, jinými slovy musí se hodit do daného média. Dnes už exituje plno oborových časopisů, pro malé lokální firmy mohou být zase řešením regionální tiskoviny či zpravodaje.
  • Gramatická a věcná správnost
Text musí být gramaticky správný, to je základ, ale stejně tak, ba přímo ještě důležitější je věcná správnost. Nezapomeňte na to, že dobrý novinář si má všechno ověřovat. 
  • Detailnost a zajímavost
Aby novinář obsah z tiskovky zveřejnil, musí být text dostatečně zajímavý (něco nového, překvapivého, poučného, zkrátka přo čtenáře chytlavého) a neměly by tam chybět detaily, které právě tu zajímavost často samy vytvářejí. Nejlepší jsou lidské příběhy. Věděli jste, že v každém článku by správně měli mluvit nejméně tři lidé? Když budete mít citace přímo v tiskovce, novináři to jistě ocení. Pokud nemáte nic, co by se dalo navázat na konkrétní osoby, zaujměte v textu daty z průzkumů, statistikami. 
  • Kontakty
Je samozřejmé, že v každé tiskové zprávě nesmí chybět kontakt na tiskového mluvčího nebo zkrátka na někoho, kdo k tomu řekne víc. Ale když přidáte kontakty i na lidi (samozřejmě s jejich souhlasem), jež k tomu mají co říct zase z jiného pohledu, bude to jen ku prospěchu.
  • Obrazový materiál
V dnešní době, kdy se i offline média hodně pohybují v online prostoru, je potřeba k tiskovce přidat také kvalitní multimediální materiál. Nemusí jít jen o fotky, ale také o infografiky, koláže či krátká videa.  

Nebojujte, ozvěte se

Tak to je ve zkratce vše. Snad se teď budete při psaní tiskové zprávy cítit trochu silnější v kranflecích. Ale pokud si na to sami netroufáte, nebo zkrátka nemáte čas, ozvěte se na info@shean.cz. Rádi pomůžeme.