Import nákladů a prémiový reporting

Datum vytvoření: 24. 07. 2017

Chcete mít výdaje a tržby za marketingové kanály (Google Ads, Sklik, Zbozi.cz, Heureka.cz atd.) pod kontrolou?

Google Analytics v základním nastavení nesleduje vaše útraty na Skliku, Heurece a dalších službách, které nespadají pod Google. Umíme tato data importovat do Google Analytics a následně rychle reportovat vývoj nákladů a PNO za jednotlivé kanály. Otevírá se vám tak cesta k reportům, které poskytují ucelená data pro fundované rozhodování ohledně investic do jednotlivých reklamních systémů.

Obrázek 1: Report za všechny reklamní kanály dohromady

 

Obrázek 2: část reportu jednotlivých reklamních kanálů


 

Chcete mít všechny reklamní kanály pod kontrolou?

Jak aktuálně zjistíte náklady za posledních 30 dní v Google Ads (dříve AdWords), Skliku, na Heuréce, Zboží a dalších platformách? Postupným přihlašováním, dohledáváním statistik a opisováním dat. Pokud následně ještě chcete počítat PNO nebo další metriky, celý proces bude zdlouhavý. V případě, že provozujete více jazykových mutací nebo samostatných projektů, se z tvorby takových statistik může stát malá noční můra.

 

Co je to PNO?

PNO je zkratka pro podíl nákladů na obratu. Uvádí se v procentech. Pokud za reklamu utratíte 10 korun a tržby z této reklamy dosáhnou hodnoty 100 korun, výsledné PNO bude 10 %. Od výše marže, se kterou klient operuje, se odvíjí maximální přípustná hodnota PNO, kterou je třeba průběžně kontrolovat. S metrikou PNO se mimochodem pojí metrika ROAS (Return On Advertising Spending), která se počítá obráceně - podíl obratu na nákladech na reklamu x 100. PNO 10 % = ROAS 1000 %.

 

Řešením je naše nová služba automatického napojení reklamních systémů do Google Analytics a automatická tvorba reportů se všemi podstatnými údaji na jednom místě. Jediným kliknutím budete mít k dispozici kompletní přehled o výkonu reklamních platforem (výdajích a tržbách).

Jak to funguje?

Každý den načítáme do Google Analytics čerstvá data (útraty za reklamu, zobrazení reklam, prokliky) z těchto systémů:

  • Sklik.cz

  • Heureka.cz

  • Zbozi.cz

  • Biano.cz

  • Favi.cz

  • Heureka.sk

  • Biano.sk

  • Favi.sk

Na přání napojujeme i další reklamní systémy. Data z těchto zdrojů kombinujeme s daty běžně dostupnými v Google Analytics (tržby, počty transakcí) a vytváříme sofistikované reporty podle potřeb našich klientů. V testovacím režimu jsme již import nákladů do Google Analytics nasadili u vybraných klientů.

Pro koho je služba určena?

Služby import nákladů do Google Analytics a automatizovaný reporting na míru  nabízíme jak koncovým klientům (především provozovatelům e-shopů), tak i reklamním agenturám. Pro bližší informace a nabídku na míru nás kontaktujte na info@shean.cz.


Martin Fencl
Autor: Martin Fencl
V prostředí placené reklamy se cítím jako ryba ve vodě. A pro vás můžu být zlatou rybkou, která plní přání. Přání být víc vidět. Být vidět přímo tam, kde se nachází vaši potenciální zákazníci.Abych se mohl co nejvíce věnovat plánování PPC kampaní a optimalizaci vašich nákladů, zvyšuji výkon celého PPC týmu pomocí automatizací a efektivního vyhodnocování a reportování.

Vložte komentář



Zpět na výpis článků

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.