Event
Event, česky událost, označuje v kontextu Google Analytics 4 (GA4) jakoukoliv interakci návštěvníků webové stránky nebo mobilní aplikace. Pomocí událostí tak můžeme měřit, jak zákazníci načítají stránky, dokončují nákupy nebo klikají na odkazy. Oproti předchozím Universal Analytics je v GA4 na eventech (a parametrech) postavena veškerá analytika.
V Google Analytics 4 si můžete definovat a měřit široké spektrum různých událostí, díky čemu pak lépe analyzujete chování návštěvníků a zákazníků svého webu nebo e-shopu. K měření můžete použít buď předem připravené sady doporučených událostí nebo si implementovat vlastní eventy dle svých potřeb.
Jak měření funguje v praxi:
Představme si, že na označkovaném webu někdo klikne na odkaz a prohlédne si vybraný produkt. Po kliknutí na odkaz:
- Analytics zaznamená kliknutí na odkaz a tato událost a parametry se zobrazí v reálném čase v přehledu
- Údaje GA4 plně zpracuje
- Data se zobrazí v dimenzích a metrikách používaných v přehledech, publicích, apod
Typy událostí v GA4:
- Automaticky shromažďované události – události, které se automaticky shromažďují, když na webu nebo e-shopu nastavíte Google Analytics.
- Události vylepšeného měření – shromažďují se, když nastavíte Google Analytics a zapnete vylepšené měření.
- Doporučené události – implementujete si je sami, ale jejich parametry a názvy jsou již předdefinovány.