Event, česky událost, označuje v kontextu Google Analytics 4 (GA4) jakoukoliv interakci návštěvníků webové stránky nebo mobilní aplikace. Pomocí událostí tak můžeme měřit, jak zákazníci načítají stránky, dokončují nákupy nebo klikají na odkazy. Oproti předchozím Universal Analytics je v GA4 na eventech (a parametrech) postavena veškerá analytika

V Google Analytics 4 si můžete definovat a měřit široké spektrum různých událostí, díky čemu pak lépe analyzujete chování návštěvníků a zákazníků svého webu nebo e-shopu. K měření můžete použít buď předem připravené sady doporučených událostí nebo si implementovat vlastní eventy dle svých potřeb. 

Jak měření funguje v praxi:

Představme si, že na označkovaném webu někdo klikne na odkaz a prohlédne si vybraný produkt. Po kliknutí na odkaz:

  1. Analytics zaznamená kliknutí na odkaz a tato událost a parametry se zobrazí v reálném čase v přehledu
  2. Údaje GA4 plně zpracuje
  3. Data se zobrazí v dimenzích a metrikách používaných v přehledech, publicích, apod

Typy událostí v GA4: 

  1. Automaticky shromažďované události –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ události, které se automaticky shromažďují, když na webu nebo e-shopu nastavíte Google Analytics.
  2. Události vylepšeného měření –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ shromažďují se, když nastavíte Google Analytics a zapnete vylepšené měření.
  3. Doporučené události –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ implementujete si je sami, ale jejich parametry a názvy jsou již předdefinovány. 
Vlastní události –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ tyto si definujete dle vlastních potřeb, třeba tehdy, když se vám nehodí žádné z doporučených.

Přečtěte si také:

Jak nastavit GA4? Odpovídáme na nejčastější dotazy