Zajímavé články

Minulý rok uběhlo padesát let od poslání prvního e-mailu. Myslíte si, že po tak dlouhé době nemá e-mail marketing šanci obstát mezi ostatními kanály v ringu moderního marketingu? Opak je pravdou. Díky současným technologiím a nejnovějším trendům se z mailingu stal šampion své váhové kategorie.

Automatizace dělá v mailingu divy

Díky pokročilým možnostem automatizací v e-mail marketingu můžeme s klidem v duši zapomenout na dny, kdy bylo třeba ručně tvořit každou odesílanou kampaň. Automatizace nejenže ušetří čas, ale díky propojení s e-shopem a využití zákaznických dat můžete připravit celou řadu automatizovaný kampaní, které jsou účinnější než běžná rozesílka.

Představivosti se meze nekladou. Využití automatizace je opravdu široké:

  • uvítací kampaň se slevou na první nákup,
  • série ponákupních e-mailů s nabídkou podobných produktů,
  • reaktivační kampaň cílená na dlouho neaktivní zákazníky,
  • automatizované transakční e-maily,
  • a mnoho dalšího.

user-generated

Buďte zákazníkům blíže díky personalizaci

Určitě se shodneme, že nejlépe se cítíme tam, kde nás dobře znají. A přesně k tomu slouží personalizace v e-mail marketingu. Díky datům, která máme o zákaznících k dispozici, můžeme kampaně šít na míru jejich potřebám a následně segmentovat třeba podle nákupní historie. Studie ukazují, že to má opravdu smysl. Personalizované kampaně mají až o 26 % větší šanci na otevření a přinesou až 6× více transakcí než běžné kampaně.

Co všechno můžeme v kampaních personalizovat? Základem je samozřejmě oslovení zákazníka, díky kterému bude e-mail osobnější. S pomocí dostupné nákupní historie a propojení e-mailového nástroje s e-shopem můžete do kampaní také vkládat předměty, o které zákazníci v minulosti projevili zájem.

V návaznosti na výše zmíněné automatizace ještě doporučíme využít svátkové nebo narozeninové rozesílky, kterými si vybudujete pevný vztah se zákazníky. Kouzlo spočívá v tom, že zákazníkům v jejich speciální den popřejete a nabídnete slevový kód na jejich oblíbené produkty. Personalizovaná automatizace na opuštěný košík připomene předměty, u kterých zákazníci nedokončili proces nákupu.

user-generated

Interaktivní prvky aneb každý z nás je hračička

Z analýz vyplývá, že kampaně obsahující interaktivní prvky dosahují až 2× větších konverzí oproti klasickým textovým e-mailům. Důvod je prostý –⁠ interaktivní prvky vybízí zákazníky k aktivitě zábavnou a atraktivnější formou.

Příklady interaktivních prvků, kterými můžete vyšperkovat svoje e-mailové kampaně:

  • animované gify,
  • infografika,
  • vložená videa ze sociálních sítí,
  • možnost vyplnit dotazník nebo recenzi,
  • kolo štěstí.

Doporučení: s interaktivitou to nepřehánějte. Při nadměrném nebo nevhodném použití můžete zákazníky spíše odradit než nalákat. A to přeci nechceme. Vždy tak prvky do kampaní umisťujte s rozvahou a jasným cílem.

 

Zákazníci zákazníkům

Obsah tvořený zákazníky (User Generated Content) je jedním z nejefektivnějších a nejjednodušších způsobů, jak zvýšit konverze. Až 82 % zákazníků ocení fotky a hodnocení od jiných zákazníků. V kampani tak můžete využít fotky zákazníků ze sociálních sítí nebo recenze, které posílají na hodnotící portály.

user-generated

Sdílením pozitivních hodnocení si navíc budujete důvěryhodnost. Nám se využívání tohoto obsahu osvědčilo u klienta prodávajícího plastová okna, kterému klienti sami posílají fotky hotových realizací i s pozitivními referencemi.

Při návrhu šablon myslete na mobilní zařízení a tmavý režim

Dnešní době vládnou telefony. I díky nim výrazně narostl počet lidí, kteří e-maily otevírají výhradně přes mobilní zařízení. Nezapomeňte tak při návrhu šablon svých kampaní myslet na responzivní design, který se postará o to, aby se e-maily zobrazovaly správně na počítači i přenosných zařízeních. Spolu s tím je důležité vzít v potaz režim Dark mode, který zobrazuje e-maily v tmavém režimu.

Tento režim nemusí fungovat napříč všemi zařízeními a poštovními klienty stejně, a je tak třeba dát si na pár věcí pozor. Jako jeden z možných zádrhelů můžeme zmínit vkládání obrázků bez pozadí do šablony e-mailu. Při standardním prohlížení to ničemu nevadí, ale v případě tmavého režimu nevypadá obrázek dobře, nebo ho naopak zákazníci neuvidí vůbec.

Při vymýšlení prvotní koncepce šablony myslete na to, aby se vše zobrazovalo stejně na všech zařízeních i u všech poštovních klientů.

user-generated

Máte zájem o efektivní e-mail marketing s vyladěnými a funkčními šablonami? Obraťte se na nás a my se rádi postaráme o to, aby vaše reklamní kampaně nezapadly v záplavě komerčních e-mailů a vaši zákazníci je vždy rádi otevírali.

Použité ukázky newsletterů jsme čerpali z reallygoodemails.com a nám doručených e-mailů. 

Martin Coufal

Správce e-mailových kampaní a copywriterVíce o mně