Cesta e-shopu na zahraniční trh aneb Jak i vy můžete vyrazit dobývat svět

Datum vytvoření: 08. 01. 2019
Kladete si občas otázku, jak by se vašemu byznysu dařilo v zahraničí? Nechybí vám odvaha, ale zkrátka nevíte, jak na to nebo jestli se vám expanze vyplatí? Přesně takto přemýšlel náš klient. Pak nás oslovil a my jsme mu pomohli otevřít dveře do zahraničí. 

Naším cílem bylo připravit úspěšný vstup na zahraniční trh. Pojďme se podívat, jak dlouhou cestu jsme museli ujít… A stále po ní jdeme.

Na počátku všeho stojí kvalitní analýza

Na začátku jsme vypracovali analýzu německého trhu se zaměřením na konkrétní produkt našeho klienta. Z rozboru vyplynulo, že náš zákazník podnikající ve stavebním průmyslu bude čelit především vysoké konkurenci, ceně dopravy (objemnější zásilky) a důvěryhodnosti e-shopu u cílového zákazníka.

vstup na zahraniční trh
      Modelový průběh prvotní fáze expanze na zahraniční trh.

Při přípravě e-shopu jsme provedli důkladnou analýzu klíčových slov, tedy toho, pod jakými výrazy lidé na internetu hledají zákazníkovo zboží. K tomuto účelu nám dobře posloužily tzv. Mindmapy.


    Vzor námi používané mindmapy

Nezapomeňte texty na web přizpůsobit zahraničnímu zákazníkovi

Následně jsme se ponořili do přípravy textů na web. Zákazník již měl český web, jehož obsah jsme nejen přeložili, ale zároveň lokalizovali pro německý trh. Lokalizace znamená, že jsme webové stránky přizpůsobili specifikům dané země. V našem případě šlo především o prvky zvyšující důvěryhodnost prodejce – např. implementovali jsme do webu certifikát TrustedShops, mírně upravili grafickou podobu a zajistili známku e-Commerce Trustmark (https://www.ecommercetrustmark.eu/ ). Vyšší cenu dopravy jsme částečně vykompenzovali nastavením vyšší cenové hladiny oproti českému e-shopu. U německého zákazníka stojí na prvním místě kvalita a důvěryhodnost, ne cena.

Bez kvalitního PPC a SEO se neobejdete

Web se snažíme neustále obsahově rozvíjet (SEO) tak, aby se postupně rozšiřovala množina klíčových slov, na něž je web dohledatelný. Zároveň jsme expanzi podpořili placenou PPC reklamou. Postupně jsme začali budovat i samotnou značku – PR články, otevření účtu na Amazonu apod.












Růst návštěvnosti a konverzí




Meziroční vývoj 


I díky výborné součinnosti s našim klientem se e-shop zdárně rozvíjí, o čemž svědčí následující:
 
  • měsíční návštěvnost z organického hledání v řádu nižších tisíců

  • obrat v řádu tisíců EUR

  • meziroční růst návštěvnosti z vyhledávačů se nyní pohybuje v řádu nižších tisíců procent

  • meziroční růst obratu na měsíční bázi je v tisících EUR
     
Přemýšlíte o expanzi do zahraničí? Kontaktujte nás ještě dnes a my se vám obratem ozveme. 

Mgr. Jan Střítecký, Ph.D.
Autor: Mgr. Jan Střítecký, Ph.D.
Díky rodičům jsem měl možnost chodit 2 roky na základní školu v rakouském Salzburgu. Už tehdy mě uchvátily cizí jazyky, cestování a poznávání jiných kultur. Po gymnázium jsem se proto rozhodl pro studium Historie a Španělštiny, které jsem dokončil doktorským studiem Španělské filologie v roce 2016. Během toho jsem pobýval přes 2 roky ve Španělsku a Mexiku. Uchvátila mě nejen samotná země, ale také šance poznat inspirativní lidi a získat nový pohled na fungování společnosti. Díky tomu všemu mám nadhled na veřejnou správu, e-shopy a celkově podnikání.

Vložte komentář



Zpět na výpis článků

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.