Případové studie
Správa e-shopu v administračním systému, fakturace, účetnictví, vyřizování objednávek a další logisticko-evidenční procesy z jiného ERP systému. Víme, jak to může všem majitelům elektronických obchodů znepříjemňovat život. Nesynchronizovaná data ve dvou systémech, zbytečně vysoké časové nároky na administraci,… Máme pro vás řešení.

Náš vývojářský tým vytvořil Pohoda Connector – synchronizační můstek, díky kterému snížíte náklady na informační systémy, budete mít přehled o e-shopu na Omnixu a zároveň si zjednodušíte fakturování, účetnictví a správu dat v ERP Pohoda. Connector jsme ladili více než 700 hodin a u našeho klienta www.detskyeshop.cz funguje celou sezonu bez jediné reportované chyby. Při nastavování Client Pohoda Connectoru vám navíc poradíme i s individuálními požadavky

případová studie dětský e-shop

Co k napojení Connectoru potřebujeme: 

  • Vzdálený přístup na zařízení, na kterém fyzicky provozujete váš ERP Pohoda (kvůli instalaci klientského Pohoda Connectoru),
  • volnou licenci do ERP Pohoda (jinak může dojít k přerušení přenosu dat).

Jak propojení Omnixu s Pohodou funguje

Pohoda Connector nevyřazuje používání Omnixu ani Pohody, ale zajišťuje pomocí XML příkazu požadované synchronizace určitých dat mezi oběma systémy. Strukturu kategorií a produkty administrujete v Omnixu, tato struktura se do Pohody nepřenáší. Díky tomu si můžete hrát s titulky, popisky produktů, texty, aniž by se změny promítaly do evidenční administrativy.

Podle párovacích kódů si nastavíte pouze synchronizace požadovaných dat, například skladovosti, cen nebo termínu dodání. Každý den, nebo několikrát denně podle zadaných intervalů, pak pravidelně dochází ke stahování a k aktualizaci požadovaných parametrů mezi Omnixem a Pohodou v obou směrech. Do evidenčního programu se stahují celé objednávky včetně čísla, doručovacích a fakturačních údajů, poznámek, ceny, DPH a způsobů platby a dopravy.

ERP Pohoda tak hlídá stav vašich skladových zásob, tato data přenáší v průběžné 15 minutové aktualizaci přes XML požadavek do Omnixu a automaticky nastavuje dostupnost zboží. Pokud již není na skladě, produkt se v Omnixu nesmaže, ale označí jako skrytý a neprodejný, nebo uvede dostupnost ve dnech. Tato rychlá přehlednost skladových zásob vám navíc umožňuje efektivně využívat marketingové nástroje, můžete například v kampaních propagovat nejprodávanější produkty, připravit slevovou akci na poslední kusy zboží nebo rychle doplnit skladové zásoby.

Pohoda, Omnix a Dětskýeshop.cz 

Dětskýeshop.cz má v nabídce stovky produktů pro školáky a školáčky. Nabízí širokou nabídku batohů, aktovek, pomůcek a dětského oblečení. Naším klientem je od roku 2016. Propojení na Pohodu jsme zajišťovali na českém, slovenském a maďarském e-shopu. Postupovali jsme v následujcících krocích: 

  1. Zprovozěnní testovací domény a databáze, základní instalace a konfigurace (první týden realizace).
  2. Individuální konfigurace a implementace, vytvoření GoLive skriptu pro transormaci dat a nasazení dat na ostrou verzi, úprava front-end části a Client Pohoda Connectoru (druhý až pátý týden realizace). 
  3. Testování a ladění. Úprava a konfigurace klientské části pro propojení Omnixu s Pohodou (šestý týden realizace). 
  4. Přepojení Client Pohoda Connectoru na ostrou verzi, testování, nastavení notifikací a kompletní resynchronizace dat (sedmý týden realizace). 
nákup na e-shopu synchronizace

Jaký může mít Client Pohoda Connector přínos pro váš byznys:

  • Zrychlí a zautomatizuje vaše ekonomické a účetní procesy ve firmě,
  • zjednoduší uživatelské prostředí,
  • zajistí pravidelnou synchronizaci skladových zásob a objednávek,
  • zákazník bude mít přehled o dostupnosti zboží (to se může hodit například pro zisk certifikátu APEK),
  • usnadní editaci produktových karet,
  • postará se o snadnější evidenci objednávek a zvoleného způsobu jejich dopravy a platby,
  • přenáší cenotvorbu administrovanou v systému Pohoda do Omnixu.

A to nejdůležitější na závěr. Šlo by napojit Connector i k vašemu e-shopu? Jak dlouho to bude trvat? Realizaci jsme většinou schopní zvládnout zhruba za měsíc a půl. Rádi vám ale připravíme individuální nabídku, zodpovíme dotazy nebo navrhneme jiné řešení. E-shopy umíme propojit s většinou účetních systémů. Kromě Pohody například se systémem FlexiBee (přečtěte i o tom případovou studii). Kontaktujte naše obchoďáky a svěřte svůj e-shop do péče odborníkům.

Chci poradit s podobným řešením

Iveta Borková

Obsahový kreativecVíce o mně