Zajímavé články

Dle nařízení EU představuje blokování na základě zeměpisné polohy, takzvaný geo-blocking, diskriminační praxi. Bylo tak představeno nařízení, které má geo-blocking odstranit. Nyní tak musíte zákazníkům umožnit zadání jakékoliv země v rámci EHP do fakturační adresy.

Chcete, aby váš e-shop vyhovoval tomuto nařízení? Kontaktujte nás a my zajistíme, aby váš e-shop vyhovoval všem novým podmínkám.

 

Co je to geo-blocking

Můžeme ho snadno definovat jako praktiku, která omezuje přístup k webové stránce nebo k nákupu na e-shopu na základě zeměpisné polohy. Může se jednat o naprosté zamítnutí přístupu na web, odmítnutí transakce nebo přesměrování na jazykovou mutaci webu s jinými cenami.

Co zákazníkům musíte umožnit?

Nařízení vlastně zavádí stejná pravidla pro všechny zákazníky, nehledě na to, v jaké zemi se nachází nebo kde aktuálně pobývají.

  • 1. Je nutné zákazníkům umožnit do fakturační adresy uvést jakoukoliv zemi z EHP (= evropský hospodářský prostor). Povinnost doručovat objednávky do jiných zemí nemáte, doručovací adresu tedy můžete omezit pouze na české adresy.
  • 2. Nesmíte zakazovat přístup do e-shopu na základě zeměpisné polohy, ale můžete omezit přístup k produktům, na které se vztahuje zákonný režim.
  • 3. Nesmíte automaticky přesměrovat zákazníky na jinou stránku bez udělení souhlasu. Typickým příkladem je například přesměrování na jazykovou mutaci e-shopu odpovídající aktuální zeměpisné poloze zákazníka.
  • 4. Musíte také zaručit, že nebudete měnit obchodní podmínky, nabídky nebo ceny na základě státní příslušnosti nebo zeměpisné polohy zákazníka.

V případě neprovedení změn nese odpovědnost vůči případným kontrolám majitel e-shopu, nikoliv poskytovatel.

 

Martin Coufal

Správce e-mailových kampaní a copywriterVíce o mně