Google Data Studio – Dejte číslům slušivý kabátek

Datum vytvoření: 12. 08. 2019

V marketingu (a nejen tam) platí obecně jedna věc. K úspěšnému vyhodnocení strategií, taktik, kanálů, nebo kampaní potřebujeme mít data. A potřebujeme jich mít dost. Naštěstí máme šikovné nástroje, jako je Google Analytics, Google Ads, Sklik, Business manager od Facebooku aj., které nám umí naservírovat pořádnou porci dat. Jenže jak následně z tohoto množství dat vybrat ta pravá a analyzovat je? A vyhodnotit v nějakém uhlazeném kabátku? Je to jako vaření rychlé večeře a chutné večeře. Máme mnoho ingrediencí, ale ne všechny můžeme kombinovat dohromady. A pak se z toho jídla chcete těšit i pohledem, než si jej dáte.

práce v google data studiu

Vytvořte si kuchařku a nasyťte se

Ne doslova samozřejmě. Namísto kuchařky použijeme Google Data Studio a sytit se budeme reporty. Proč Google Data Studio? Jeho výhody vidíme především v:
  • Jednoduchém propojení s různými zdroji dat (Google Analytics, Google Ads, Sklik, Google sheets, aj.),
  • možnost tvorby vlastních polí,
  • množství grafů, které umí naše data hezky vizualizovat, seřadit, poskládat…,
  • automatické zasílání reportů, jednoduché sdílení,
  • je zdarma.
A abychom nezapomněli i na opačnou stranu mince:
  • Konektory občas zlobí.
  • Ne vždy lze kombinovat taková data, která potřebujeme.
  • Nelze reporty třídit do složek v rámci Data Studia.
Nejdříve ze všeho je třeba si ujasnit, jaká data potřebujeme sledovat. Díky široké možnosti propojení můžeme do Data Studia tahat prakticky cokoliv, co nám jen propojení umožní. Nemáte potřebné pole z daného zdroje? Nevadí. Vytvořte si vlastní v rámci propojení. Je pole jiného formátu, než potřebujete? Taky nevadí. Nastavte mu formátování, které potřebujete, opět v rámci propojení. Není třeba vůbec upravovat původní zdroj dat.

Grafy, to je oč tu běží

Největší výhodou Data Studia jsou předpřipravené grafy, které jen stačí naplnit daty. Ta čísla, která vám tak naháněla hrůzu v tabulkách? Žádný problém, udělejte si z nich pěkný přehled. Dejte jim slušivý kabátek, ohromte šéfa a interpretujte data snadněji. Že to zvládnou i samotné jednotlivé systémy? Ano, to zvládají. Ale proč klikat stokrát, nastavovat filtry, porovnávat složitě data s údaji z jiných systémů, když můžu mít vše pohodlně na dvě kliknutí? Předpřipravit report, pak kdykoliv otevřít, nechat Data Studio zpracovat nová data a můžeme vesele analyzovat. Z vlastní zkušenosti víme, že takto vytvořený report nám ušetří spoustu času, data si můžeme mezi sebou detailněji porovnávat a lépe vyhodnocovat.

práce s daty a vytvoření reportů

Informovat a být informovaný. Automaticky

V rámci Data Studia lze nastavit i automatické zasílání reportů. Denně, týdně, měsíčně? Jak je libo, každý podle svého uvážení. Tuto možnost využijí rádi i klienti. Spravujete jim například marketing? Pravidelnou dávku informací o tom, jak se vyvíjí jejich web/e-shop jistě ocení. Navíc jim jednoduché grafy můžete ušít přímo na míru z dat, která jsou pro ně důležitá a vše ostatní se už potom děje na pozadí automaticky bez vašeho zásahu. Žádné měsíční nastavování reportů a ruční zasílání.

Jediné, co to bude stát, je váš čas

Ano, je to tak. Čas, který věnujete vytvoření reportu. Aktualizace reportů je automatická, zasílání také. Celé Google Data Studio je zdarma, což považujeme za velkou výhodu. Na začátku se může zdát, že nad tvorbou reportů strávíte poměrně dost času. Ale chcete je přeci kvalitní, tak proč byste trochu toho času nevěnovali tvorbě? A pak jsou tu úpravy, které možná budete v průběhu životnosti reportu dělat. V konečném důsledku však reporty při analýzách dat ušetří spoustu času a energie.

pohodlné zpracování velkého množství dat

I Data Studio má nedostatky a limity, na které jistě časem sami narazíte. A pak je to otázka kompromisů. Pozitivní je, že Google na vylepšení neustále pracuje a přináší nám nové možnosti, které práci s reporty usnadňují. V konečném důsledku je tak za málo peněz hodně muziky a nás práce s tímto nástrojem baví. Co vy? Využíváte jej? Pochlubte se v komentářích, jak s ním pracujete.


Miroslav Šmarda
Autor: Miroslav Šmarda
Ve svém životě mám rád výzvy. Proto jsem se rozhodl také přijmout nabídku account managera. Rád se učím nové věci a baví mě, když vím, jak fungují. K tomu i rád komunikuji s lidmi. A má pozice mi toto vše nabízí. V práci nemám rád stereotyp. Velkou výhodou mé práce je rozmanitost. Každý klient a projekt je jedinečný. Má různé potřeby, přání, cíle. Individuální a zodpovědný přístup je pro mě samozřejmostí. Společně se vzájemnou důvěrou tvoří základní pilíře mé práce, o které se opírám. Stejně jako je pro mě smyslem jít neustále vpřed a posouvat se, pomáhám i klientům růst v jejich podnikání.

Vložte komentář



Zpět na výpis článků

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.