Jistě každý slyšel, že Facebook i Instagram chystají plno změn… Jaké to budou?

Datum vytvoření: 08. 08. 2019

Jistě každý slyšel, že Facebook i Instagram chystají plno změn… Jaké to budou? 

Co nás čeká za změny?

Nic není stálé, jenom změna. A o sociálních sítích to platí dvojnásob. Taky jste si všimli, že se vám Facebook mění doslova pod rukama? Jeden den jste byli zvyklí na určité nastavení, další den se ale probudíte a nemůžete ho najít? Je totiž ukryté jinde. Podobně, jako se vám to stává, když jdete najisto nakoupit do velkého obchodu, ale zboží je přesunuto do jiné sekce. Vy tam pak pobíháte jako myš v sokolovně...

Tak jaké změny nás to čekají na Facebooku?

Především to bude nová image samotného prostředí Facebooku. Na typickou modrou lištu můžeme zapomenout. Prioritou se pro Marka Zuckerberga stanou skupiny a události, oproti všudypřítomným reklamám v novinkovém feedu. Od nového převážně bílého prostředí očekává modernější, přátelštější a hlavně přehlednější prostředí. Facebook v novém kabátku si můžete dobře představit především díky jeho již dlouho používané aplikaci Messenger. Ten tento nadčasový design již má → tenké šedé linky a bílá barva, kam jen dohlédnete.

Facebook - modrá barva končí

Není divu, že se Mark zaměřil na skupiny. Schválně, v kolika skupinách jste členy? Proto plánuje změnit zobrazování skupin a příspěvků tak, aby pro uživatele byly co nejrelevantnější. Zároveň, aby nabídlo další možné skupiny s podobnou tématikou.

Pozadu nezůstanou ani doplňkové aplikace pro seznamku a hledání nových přátel (Facebook dating a Meet New Friends). Změny můžeme čekat i u už zmíněných událostí (Events). Budou se týkat lepšího vyhledávání a organizování ve Facebookovém kalendáři. Tyto změny jsou na spadnutí, tak uvidíme, kdy toto plánované překvapení vypukne.:-)

I s Messengerem má velké plány. Měl by být rychlejší, stabilnější a méně náročný na úložiště v telefonu. Je počítáno i s funkcí pro sdílení videí a jejich sledování na několika zařízeních. Toho se máme pravděpodobně dočkat koncem roku.

Jako největší pecku ze všech změn plánuje u soukromí a bezpečnosti. V tuhle novinku nezbývá než věřit, protože po letech fungování Facebooku ala “co největší sdílení a všichni vidí všechno”, už tomuhle plánu těžko někdo uvěří. Ale uvidíme, nikdy není pozdě na pořádnou změnu.
 

A jaké pak překvapení nám nachystal Instagram?

  • Počet sledujících a lajků bude upozaděno

V plánu je docela zásadní rozhodnutí. Zaprvé upozadit počet sledujících (pozn. followers) na profilu a zadruhé skrýt viditelnost lajků (srdíček) u příspěvků. Co od tohoto opravdu odvážného počinu tvůrci očekávají a co je k tomu vedlo? Vize je taková, že Instagram přestane být pro plno plno lidí synonymem soutěžení o co nejvíc lajků a sledujících. Zároveň si od toho slibují i větší sdílení příspěvků. Konec nátlaku úspěšnosti a dokonalosti na uživatele. A čím lépe se uživatel na Instagramu bude cítit, tím více bude sdílet s okolním světem. O to celé jde.

Instagram - příklad lajků u Leoše Mareše
 
Někteří z těchto novinek určitě nadšení nebudou. Nemusíte se ale bát, protože se ke statistikám dostanete a budou dohledatelné. Navíc, když se nad tím zamyslíme, i samotným tvůrcům jde o to, aby se lidé zajímali o obsah příspěvků a ne o to, kolik má který lajků.

 

Enormní číslo lajků - Leoš Mareš
  • Prodej přes tagy přímo v příbězích

Tato novinka by měla umožnit všem prodávat produkty přes tagy v příspěvcích. Dříve k této funkci mohly jenom firmy. Followeři významných influencerů si tak hned budou moci koupit produkt, který má jejich oblíbenec na sobě, nebo se kterým je vyfocený a otagovaný.
 

A bude toho mnohem víc: 

  • Zbrusu nové natáčení videí v Instagram Stories - vertikální natáčení
  • Nové filtry a nálepky ve Stories (např. Kvíz i s ukázáním správné odpovědi)
  • Testování filtru na kyber šikanu
  • Horizontální natáčení do IGTV
  • Potvrzen nástroj ,,na čistou historii”
  • V testování je společné sledování videa na více zařízeních
  • V testování je i plánování videí
  • a mnoho dalšího

 


Šárka Pospíšilová
Autor: Šárka Pospíšilová
Přála bych si klientům pomáhat s jejich Facebook a Instagram profily, tvořit příspěvky, které se zákazníkům budou líbit, budou oslovující a zároveň budou šířit radost, inspiraci a hlavně pomoc při řešení jejich problémů.I v osobním životě jsem se po letech vrátila ke psaní, založila si webové stránky a Blog, kde sdílím své chyby, životní zkušenosti i vtipné příběhy, co se mi staly. Věřím, že těmito příběhy mohu lidem nabídnout zábavu, naději i poučení, aby se podobným chybám vyvarovali.

Vložte komentář



Zpět na výpis článků

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.