Neklamete zákazníky s délkou dodání zboží?

Datum vytvoření: 26. 09. 2019
Známe to všichni. Když vybíráme zboží na internetu, je to většinou dárek, který sháníme na poslední chvíli, věc, která se nám rozbila, a co nejdřív potřebujeme novou, nebo zimní bunda, protože teploty se už nápadně ztrácí hluboko pod nulou. Jednoznačně tedy z pozice zákazníka preferujeme výrobky, u kterých vidíme okamžitou dostupnost. Uvádíte ale jako obchodník pravdivé informace o stavu vašich skladových zásob? Neslibujete nakupujícímu doručení zboží, které hledá dvě minutky před půlnocí, na následující den?

lhůty dodání e-shopy

Už před více než osmi lety začala s nešvary ohledně uvádění zmatečných informací bojovat Asociace pro elektronickou komerci vydáním Kodexu terminologie lhůt dodání. Každý internetový obchodník se k němu může závazně přihlásit, nebo se jím alespoň inspirovat. Podle Asociace je cílem nastavit jasná pravidla pro podávání informací o aktuální dostupnosti zboží na e-shopech.

Jaké terminologie kodex povoluje?

  • ihned k odběru
  • ihned k odeslání
  • u dodavatele
  • na dotaz
  • k dispozici: (datum)
K těmto údajům je možné doplnit slova „skladem“, „běžně/obvykle“ nebo časový údaj dodání či odeslání. Kodex popisuje přesné situace, ve kterých je možné jednotlivé terminologie použít.

Jaké jsou zakázané údaje o dostupnosti zboží?

  • skladem do tří dnů
  • skladem v e-shopu
  • běžně skladem, dodání ihned
  • obvykle skladem
  • dodání zítra (prezentováno v sobotu)
  • dodání 27. září (prezentováno 26. září v 23:57)
Ke Kodexu se může přihlásit každý internetový obchodník. Asociace namátkovou kontrolou ověří, zda na svém e-shopu dodržuje uvedené terminologie, a potom jej zařadí na seznam přihlášených. Zákazník pozná ověřeného obchodníka touto pečetí nebo si jej může dohledat v seznamu členů APEK
 

apek lhůty dodání

 

Zdroj: APEK, ©2019. Kodex terminologie lhůt dodání. Asociace pro elektronickou komerci [online]. APEK.CZ [cit. 2019-09-26]. Dostupné z: https://www.apek.cz/kodex-terminologie-lhut-dodani

Foto pečeti: https://www.naradihornig.cz/
 

Iveta Borková
Autor: Iveta Borková
Ačkoli jsem od svých asi dvanácti psala doma „do šuplíku“, v šestnácti letech jsem si začala plnit svůj sen stát se sportovní redaktorkou doopravdy. Při studiu na gymnáziu jsem o víkendech externě přispívala do sportovní rubriky regionálního Deníku. Vždycky jsem chtěla umět zprostředkovat přes písmenka ty nejhezčí (nejen sportovní) zážitky. A ačkoli razím heslo, že člověk se lépe učí praxí než teorií, na školu jsem nezanevřela a žurnalistiku nyní studuji i v navazujícím studiu na vysoké škole. Copywriting je další životní výzva, která mě baví a naplňuje.

Vložte komentář



Zpět na výpis článků

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.