Zajímavé články

Co ukázaly nejnovější průzkumy ze světa marketingu? Třeba problém zaujmout dnešní generaci dvacátníků a vzrůstající trend sociálních sítí, blogerů a youtuberů. 

Kdo nakupuje na internetu?

Obliba nákupů přes internet v České republice neustále roste. Typickým zákazníkem je momentálně vysokoškolsky vzdělaný muž ve věku 25-34 let. Velice často nakupují na internetu také ženy na rodičovské dovolené a ani ostatní věkové skupiny nejsou pozadu. Internet bude podle expertů v našem nákupním chování hrát čím dál větší roli.

Pro muže je důležitá značka a parametry, ženy se často dívají po slevě a vzhledu produktu. Parametry produktu pak zajímají obě skupiny, přičemž muže více. 

Jak zaujmout mladou generaci?

Mladí do 25 let tolik nereagují na slevy. Dávají přednost lákavému vzhledu a dobrým recenzím. Z toho hledají informace hlavně na sociálních sítích. Velikou roli začíná hrát také zapojení blogerů a youtuberů. Sledovanost blogerů se pohybuje často v tisicovkách fanoušků, u některých dokonce šplhá třeba přes 40 000 fanoušků a odběratelů obsahu. Mladí lidé mají své oblíbence a dají na to, co jim doporučí.

Videa celkově získávají na popularitě. U některých doslova nahradily sledování televize. Firmy tak mohou natáčet produkty, jejich aplikaci, reálné zkušenosti a celkově využít toho, že lidé si kolikrát radši pustí video než něco přečtou. Právě youtubeři s tímto pracují a některá jejich videa pak mají klidně i stovky tisíc zhlédnutí

Tato část propagace se tak postupně stává významným bodem na poli marketingu.