Zajímavé články
V rámci zářijové konference E-Business Forum 2016 představil ředitel Heureky Tomáš Braverman další unikátní studii o chování českých zákazníků, tentokrát na téma Věrnost českých zákazníků napříč nákupními kategoriemi. Ze studie tak například vyplynulo, že zdaleka nejvěrnější jsou zákazníci segmentu filmy, knihy a hry a že častěji jsou to muži. A jak je to v dalších segmentech? A co říkají zákazníci na registrace, newslettery nebo slevy na další nákup?

Co udělat, aby se k nám zákazník vrátil?

Jednoznačně vede spokojenost s nákupem. Na druhé příčce stojí kvalita a cena zboží. Dále rozhoduje zákaznický servis a komunikace s e-shopem. Důležitá je také doprava a doba dodání.

A co naopak našeho zákazníka jednoznačně odradí? Je to nespokojenost se zbožím, problémy se zárukou, špatná komunikace s e-shopem, vyšší cena, problémy s doručením, nedostatečné informace, nedodání zboží, dlouhý nákupní proces a další. Naprostou většinu těchto bodů mohou e-shopy ovlivnit. Záleží tedy hlavně na vás, jak se o svého zákazníka staráte a jaký servis mu můžete nabídnout. 

Regisrace na e-shopu a newslettery

46 % lidí se registruje rádo a 39 % lidí se registruje jen, pokud musí. 12 % se neregistruje nikdy a 3 % zákazníků se registrují vždy. 
S registrací je spojeno i odesílání newsletterů. Vyplatí se je posílat? Vyplatí. Až 77 % lidí newslettery odebírá a dokonce 88 % zákazníků z nich využívá nabídky, přičemž častěji tyto nabídky využívají ženy.

Využívání slev

37 % zákazníků využívá slevy na další nákup. Nejvíce je to pak v sekci Filmy, knihy a hry. 

Na kompletní výsledky a zprávu se můžete podívat přímo do Studie Věrnosti českých zákazníků