Život v agentuře

Pomáháme klientům zvyšovat obrat a budovat vztah se zákazníky pomocí optimalizovaných e-mailových kampaní. Aby byly opravdu efektivní, je třeba se neustále vzdělávat a sledovat aktuální dění. Z toho důvodu jsme se vypravili na školení pořádané Ecomailem, českou platformou pro e-mail marketing. Tam jsme nasáli ty nejzajímavější trendy, které hýbou světem mailingu. A sepsali je do toho článku, tak čtěte dál...

obrázek školení

Jak na sběr nových kontaktů a následnou práci s nimi?

Úvod školení byl zaměřený primárně na technické a etické záležitosti kampaní –⁠ jak správně dodržovat nařízení GDPR a také, jak se vyhnout spamování. Následně jsme se vrhli na informace ohledně sběru nových kontaktů a jejich segmentaci. Ta byla v průběhu školení skloňována ještě mnohokrát – podle statistik a výsledků kampaní samotných se jedná o opravdu užitečnou a v dnešní době prakticky nezbytnou součást mailingu.

Ihned poté, co se nové kontakty přihlásí do databáze skrze vyskakující pop-up okna s nimi již můžeme začít efektivně pracovat. Díky správně propojenému webu s mailingovým nástrojem je totiž možné efektivně cílit na jednotlivé zákazníky. Můžete tak připravit kampaně pro zákazníky v různých fázích nákupního procesu a zároveň je cílit na jednotlivé skupiny podle zájmů, věku nebo dokonce i bydliště. Samotná segmentace se tedy postará o to, aby byly kampaně zasílány pouze relevantním kontaktům a tím se zvýší nejen míra otevření, ale i prokliku a konverzí. 

“Víte, že...téměř 80 % dotazovaných má o obchodní newslettery zájem a chce je dostávat? Stačí je pouze správně oslovit.”

Důležité je propojit segmentaci s personalizací

Po segmentaci se naše pozornost obrátila k dalšímu trendu – personalizaci. Ta, pokud je použita spolu se segmentací, má skutečnou sílu udělat z vašich kampaní e-maily, které zákazníci budou opravdu chtít otevírat. Díky datům, která o svých zákaznících sbíráte přímo z e-shopu nebo formulářů, můžete kampaně ušít přímo na míru jednotlivým zákazníkům a být jim tak ještě blíže.

Oslovte zákazníky jménem, přináší to výsledky

Určitě už vám někdy došel e-mail, který vás oslovil křestním jménem, a to buď v předmětu zprávy nebo textu samotném. Přesně to a mnoho dalšího vám dovolí personalizace. Možnosti jsou široké a nemusíte zůstávat pouze u jednoduchého oslovení. Nebojte se zákazníkům nabízet produkty, které si prohlíželi v minulosti, doporučte jim Zásilkovnu nejblíže jejich bydlišti anebo připomeňte produkty zapomenuté v košíku. Tato připomínka opuštěného košíku už přesahuje do automatizovaných kampaní, na které jsme si posvítili v následujícím bloku.

Víte, že… využití personalizovaných předmětů e-mailů dokáže zvýšit míru otevření kampaní až o 26 %?

Fotografie školení Ecomail

Automatizované kampaně aneb Trend, který se nevyplácí podceňovat

Automatické kampaně jsou vlastně automaticky nastavené rozesílky e-mailů, které jsou spuštěny za předem daných podmínek. Pomocí správného nastavení můžete zákazníkům nejen pravidelně posílat například slevy k svátku, ale také připomenout třeba dokoupení náplně do tiskárny. Populární jsou i uvítací kampaně, které sérií e-mailů uvítají nové zákazníky. Výhodou je, že je nastavíte jednou a poté už pouze optimalizujete.

Víte, že… 74 % zákazníků očekává uvítací e-maily, když se přihlásí k odběru newsletterů?

Nebojte se oslovit kontakty, které na vás už zapomněly

Přímo na školení nám byla dokázána síla automatizace na reaktivační kampani českého e-shopu Trenýrkárna. Reaktivační kampaň míří na zákazníky, kteří jsou již dlouho neaktivní. Kampaň byla nastavena tak, aby se rozesílala ve třech částech. První část zaslala slevový kupón a pokud na ni kontakty nereagovaly, zpráva se po měsíci odeslala znovu. Těm kontaktům, kteří nezareagovaly ani na druhou rozesílku byla po měsíci zaslána ještě vyšší pobídka.  

materiály na školení

Díky skvělému nastavení automatizace se povedlo zpět k aktivitě přivést přes 8 tisíc kontaktů z celkových 70 tisíc “mrtvých duší”. Navíc téměř 300 z těchto kontaktů provedlo nákup. Kontakty, které neprovedly žádnou akci a neotevřely žádný z e-mailů, byly následně odhlášeni z databáze, což ve výsledku snížilo cenu měsíčního tarifu za mailingovou službu. Kromě přímého zisku tak tato automatizace přinesla i výrazné snížení nákladů. To jen dokazuje, jak přínosné automatizované kampaně dokáží být.

Žhavý trend mailingu: prvky gamifikace v kampaních i sběru nových kontaktů

Během posledního segmentu školení jsme si posvítili na jeden opravdu žhavý trend, který aktuálně hýbe světem mailingu. Ano, bystří již z nadpisu pochopili – jedná se o zahrnování interaktivních prvků do e-mailových kampaní a formulářů na sběr nových kontaktů. A o jaké prvky se jedná?

Dle dosavadních výsledků se ukazuje, že zákazníci raději věnují svůj e-mail za šanci zatočit si na kole štěstí nebo při možnosti zahrát si krátké pexeso, na jehož konci naleznou slevový kód. Nudné a obyčejné formuláře už jsou jednoduše pasé. Jako nejúspěšnější prvek nám byl ukázán interaktivní adventní kalendář, kdy si výměnou za e-mail mohou zákazníci každý den setřít jedno políčko a těšit se pokaždé na jiné výhody. Meze se však fantazii nekladou a nemusíte zůstávat pouze u těchto příkladů – nebojte se využívat třeba interaktivní kvízy nebo průvodce výběrem dárků.

Martin Coufal

Správce e-mailových kampaní a copywriterVíce o mně