Zajímavé články

Zvažujete, zda překročit rodnou hroudu a pokusit se uspět za hranicemi? Věříte své službě nebo produktu a chcete k expanzi přistoupit pečlivě připraveni? Právě pro vás jsou určeny naše komplexní analýzy zahraničních trhů.

export podnikání na zahraniční trh

Vytvoření vlastní značky aneb Kde se zrodili Export Pilots

Náš příběh se začal psát v roce 2014. Tehdy přišla první objednávka analýzy rakouského trhu. Vše bylo nové a zkoušeli jsme, čeho všeho můžeme expanzí docílit. Postupně jsme tak začali růst. Od jednoho brigádníka až k celému týmu lidí. Od první analýzy přes první zahraniční e-shop (úspěšný!) až po zrození vlastní značky ExportPilots.

S vlastní značkou jsme přišli proto, abychom vystoupili z řady a stali se pevnou oporou pro podnikatele při vstupu na zahraniční trhy. V současné době jsme partnery již několika projektů a nabízíme podporu také firmám chystající se na mezinárodní veletrhy. Naše práce primárně spočívá v přípravě analýz zahraničního trhu a hledání nadějných start-upů, abychom jim pomohli otevřít dveře do zahraničí.

Z jakého důvodu jsme zvolili jméno ExportPilots?

Jsme tým dobrodruhů, kteří šli světa kraj a ochutnali život v jiných zemích. A proto jsme se rozhodli stát se piloty, kteří svojí posádku úspěšně dopraví do cílové destinace. Naši klienti nám tak věří a spoléhají na náš rychlý a správný úsudek, který je pro zkušené piloty rozhodujícím.

nový design webu export pilots

Proč řešit export a jak se na něj připravit?

Setkáváme se s úspěšnými projekty našich zákazníků, kteří přemýšlejí o zahraniční expanzi. Krok za hranice vnímají především jako příležitost k růstu a rozkročení svého portfolia. Často ovšem přicházejí s vizí, která není uskutečnitelná. Nedávno nás zaujal příběh jednoho našeho klienta, který věřil svému produktu natolik, že si nechal postavit e-shop v angličtině s přesvědčením, že bude cílit na celou Evropu. Na první pohled lákavá myšlenka se ukázala jako past. Produkty, navzdory velkému očekávání, zkrátka nikdo nekupoval. Na vině nebyla jazyková bariéra, ale zejména nepřipravená strategie expanze. V souhrnu ho tato zkušenost stála nemalé finanční prostředky a několik bezesných nocí.

Analýza jako základ úspěchu

V naší analýze zahraničního trhu zpracováváme důležitá data jako podklad pro vstup na zahraniční trh. Naší výhodou je, že každá analýza je unikátní a vztahuje se pouze ke konkrétnímu zákazníkovi s konkrétním produktem. Analyzujeme klíčová slova, reklamu ve vyhledávání, možnosti budování značky apod. Řešíme i lokalizaci s překlady do/z více než 30 jazyků.

Analýzou připravujeme zákazníkovi ucelený vhled do konkrétního zahraničního trhu se shrnutím zásadních příležitostí a rizik. Dále také seznámení se s konkurencí a její vyspělostí, s hledaností produktů atd.

Strategie a vstup na další trhy

Po vypracování analýzy si s klientem sejdeme u dobré kávy a vše do detailů probereme. V případě, že se na expanzi dohodneme, připravíme strategii vstupu na trh, do které zahrneme také modelaci nákladů a časové osy.

V případě e-shopu se může jednat o postupné kroky od zakoupení zahraniční domény přes dodání konkrétního řešení na míru až po následný servis včetně marketingových kampaní a obsahového rozvoje (SEO). Může se ale také jednat o vyhledání a oslovení obchodních partnerů/distributorů nebo lokalizaci platebních metod a textů u již existujících stránek.

analýza vstupu na zahraniční trh

Jelikož si zakládáme na dlouhodobé spolupráci, náš přístup je otevřený a transparentní. V našich analýzách upozorňujeme i na právní a finanční problematiku v dané zemi (např. často řešíme odvod DPH).

Nebojíme se ani složitějších trhů. Za tu dobu jsme navázali strategická partnerství v několika zemích. Pro nás však srdcovkou zůstává Španělsko a Jižní Amerika. Temperament a kulturní odlišnost nás neodrazuje. Naopak, je to jedna z dalších výzev. Jste ochotni ji přijmout i vy?

 

Jan Střítecký

Exportní analytikVíce o mně