Případové studie

Nový pohled na věc se vždycky hodí a při tvorbě PPC kampaní to platí jakbysmet. Takže jsme si nedávno my z copy týmu vzali na paškál některé reklamní texty u projektu Skladová-okna.cz. Přepisovali jsme je, ladili. A výsledek? Většina z nich měla nižší průměrnou cenu za proklik a přinášela více konverzí.

Každý projekt je jiný a unikátní, takže nelze úplně zobecňovat, ale přece jen jsme si všimli, že když se budeme držet několika rad zmíněných níže, budou PPC reklamy lépe fungovat.

vylepšení ppc reklam

Jaký je přínos copywritera při psaní PPC reklam? 

  • Dobrá znalost webu a cílovky
  • nový pohled,
  • schopnost zkracovat a vypíchnout to nejdůležitější.

Mix výhod a lákadel – ukážeme, jak na to

Jedním z klientů, u kterého jsme PPC texty ladili, byl e-shop SKLADOVÁ-OKNA.cz. Protože tento web máme po obsahové stránce plně ve své režii (řešíme produktové texty, články na blog, PR texty, ale také se zajímáme o konkurenci a pročítáme diskuzní fóra), věděli jsme, že musíme do PPC reklam namíchat „koktejl” výhod a lákadel.

Konkrétně u tohoto e-shopu, jehož největší konkurenční výhodou je rychlé a levné dodání plastových oken a dveří, to znamenalo:   

  • Vypíchnout hlavní konkurenční výhody – rychlé dodání, nízká cena, skladem velké množství zboží. 
  • Nalákat na benefity – na výběr z více barev profilů, možnost využít online konfigurátoru.

PPC reklama u e-shopu SKLADOVÁ-OKNA.cz

Cíl byl jednoduchý – zaujmout lidi textem natolik, aby proklikli. A po asi tříměsíčním vyhodnocení můžeme říct, že vynaložená práce nepřišla vniveč, jak shrnuje Kája Zouhar z PPC týmu: 

„Ve většině případů mají upravené reklamní texty nižší průměrnou cenu za proklik (prům. CPC), protože Google jim z důvodu propracovanosti a relevantnosti dává vyšší skóre kvality. Z toho důvodu mívají také lepší míru prokliku (CTR) a více konverzí, protože se více a lépe zobrazují. Reklama obsahující více textu zabere ve vyhledávání více místa, a proto si jí člověk lépe všimne.
U textových reklam je důležité brát v potaz i aktuální situaci. Například v období karantény dobře fungovaly texty obsahující fráze typu: pohodlně z domova, pohodlně online.”

Hodil by se vám také restart vašich PPC reklam? Víte, že by texty chtěly vylepšit, ale úplně nevíte, jak na to, nebo jen prostě nemáte čas? Ozvěte se. My z copy týmu společně s kolegy z PPC bandy dáme hlavy dohromady a vlijeme do vašich reklam novou krev.

Dagmar Malásková

Copywriterka a obsahová specialistkaVíce o mně