Případové studie
Plastové okno nevyrobím, ale vím, jak ho prodat na FB aneb Případová studie o tom, jak se dá zvýšit tržba z FB z 0 na 770 000 Kč.

V rámci správy facebookových stránek jsem se za poslední 3 roky dostala ke spoustě zajímavých projektů. Každý má svá specifika, problémy a úspěchy. Zároveň zhruba 7 let spravuji svoji osobní stránku, která má aktuálně k 17K fanoušků. I díky tomu všemu mám dobrý přehled a mohu porovnávat. Jedno mají ale všechny tyto stránky společné - bez kvalitního obsahu nemohou fungovat! Můžete se naučit všemožné fígle a správně cílit reklamu, ale bez dobré obsahové strategie se neobejdete. 
 
Pojďte se společně se mnou podívat na příběh jednoho zanedbaného profilu, kterému jsem se začala věnovat a postupně z něj vykřesala fungující profil, který přináší návštěvy na web, nové uživatele a hlavně zisk! 

případovka facebook

Vytahujeme kostlivce ze skříně 

Ať už připravuji analýzu pro školení obsahové strategie, nebo zavádíme nového klienta, vždy začínám zhodnocením aktuálního stavu. V tomto případě byla citlivá místa znát hned na první pohled. Opakování stejného obsahu (i když v jiné formě), nedostatečný počet příspěvků, slabší komunikace se zákazníky. To vše vyloženě křičelo o pomoc

V tuto chvíli se dostáváme k rozcestí a na cedulkách by mohlo stát:
  • Chceme to rychle → to znamená, že se do FB profilu nahrne spoustu financí, aby se nakoupili fanoušci, byl tam nějaký dosah a dobře to působilo, ale jen na oko! NEDOPORUČUJI
  • Vzdáme to, FB nepotřebujeme → ano, i toto v některých případech může nastat. U tohoto profilu ale mělo smysl dál pokračovat. 
  • Budujeme komunitu a přidáváme kvalitní obsah → trvá to, bolí to, chce to odhodlání, ale je to ta nejlepší cesta. DOPORUČUJI 
A jak jsme tedy tu komunitu a kvalitní obsah budovali? 

Jak vylepšit chod FB? Hledáme silné stránky

Pro správné pochopení celé podstaty doporučuji poznat zákazníka. Toho vašeho i toho jejich!
Proč? Protože abyste mohli na FB prodávat, tak musíte vědět komu.
A abyste věděli, co přesně prodáváte, tak zase potřebujete znát produkty a firmu.
Dvě základní potřeby každého správce sociálních sítí.
Pokud vás to nezajímá a nemáte na to čas a chuť, tak díru do světa neuděláte a asi ani nemá smysl číst dál.
 

Spolupráce s firmou - buďte partnery 

Kroků se za poslední rok a půl postupně provedlo hned několik. Každý byl důležitým dílkem do skládačky, ale jako stěžejní vidím to, že se povedlo do celkového chodu zapojit celou firmu. Konkrétně přímo výkonný ředitel pan Horčica se stará o to, abych měla neustále kompletní přehled o tom, co se ve firmě děje. Ať už jde o nové zboží, termíny dodání, novinky na skladě, zajímavosti z týmu... vždy dostanu přesné informace a co navíc, do e-mailové schránky mi přistanou i fotografie. K tomu jsem si nadto nafotila vlastní fotky ze skladu a z firmy a ještě lépe tak pochopila celkový chod. 

Spolupráce s firmou by se tedy dala shrnout do několika bodů:
  • Informace z firmy 
  • Aktuální fotografie 
  • Komunikace s fanoušky - v případě odbornějších dotazů
 sklad Kuřim okna facebook-fotky - sklad showroom okna

Další důležité kroky ve zlepšování facebookové stránky

  • Navýšení počtu hodin - kvalitní obsah, komunikace, fotografie, bannery, vyhodnocování a hlavně i nějaký posun → to vše si žádá svůj čas! Proto postupně dochází k navyšování časového rozpočtu.
  • Navýšení rozpočtu na placené propagace - nejde o obrovské sumy, spíše se stále držíme při zemi, ale i tak došlo k navýšení i zde. 
  • Vyšší počet příspěvků - původně se přidávalo pouze cca 6 příspěvků za měsíc. 
  • Pořádání soutěží - v tomto případě tipovací soutěže o okna a dveře. 

Nemusí pršet, stačí když přibývají recenze

Co vás přesvědčí k nákupu u dané firmy? Dobrá cena, kvalitní produkt, servis a reference. Kvalitní reference od skutečného zákazníka má hodnotu esa. A takových es začalo na profilu Skladových oken padat hned několik. Hodnocení na FB má totiž jednu nespornou výhodu oproti těm, které se objevují na webech - vždy je reálné a od skutečných zákazníků. 

Takové hodnocení pak zvyšuje celkovou důvěryhodnost profilu a přímo z Facebooku dostáváme na web zákazníky, kteří jsou rozhodnutí jít nakupovat. 

Pokud ale nebude funkční profil, těžko vám tam někdo půjde přidávat hodnocení. Je to začarovaný kruh a jedno bez druhého nefunguje. 

Co říkají statistiky aneb I na Facebooku se dá vydělávat!

Čísla. Čísla a grafy prodávají. To bez debat. Jakmile jsou čísla zelená a grafy rostou, tak je klient spokojený. Já se na to snažím dívat s nadhledem a během svého pravidelného vyhodnocování sleduji více faktorů. Zajímám se o celkový chod stránky, reakce fanoušků, zájem o jednotlivé posty a samozřejmě i o statistiky. Ať už se bavíme o těch přímo na Facebooku, tak i v Google Analytics. 

A protože co by to byla případová studie bez nějakých hmatatelných výsledků, tak i v této studii vám poodkryji karty a ukáži výsledky práce u tohoto konkrétního projektu. 

Graf s růstem počtu fanoušků od 1. 3. 2017

případová studie - facebook

Počet fanoušků neustále roste a to i bez jejich "nakupování". Spoléhám se na kvalitní práci s profilem a vážím si každého nového fanouška, který pro nás má obrovskou hodnotu. 

Graf organického dosahu na Facebooku

dosah na Facebooku

Víte, jak se všude straší s tím, jak organický dosah neustále klesá? Že se bez placené propagace nedá obejít? Je to pravda. Organic klesá a je těžké se prosadit a dostat obsah k fanouškům a zákazníkům. Ale pokud zvolíte správnou obsahovou strategii, tak nemusí být všem dnům konec! U našeho profilu organický dosah tedy roste. 

Graf tržeb za období 1. 9. 2017-30. 9. 2018

případová studie Facebook
 

Tržby se dlouhou dobu pohybovaly okolo 0, maximálně pár tisíc. Se zavedením obsahové strategie přišla změna a během sezóny došlo i k rekordní tržbě téměř 780 000 Kč


Co dál?

Jak pracovat s profilem, který přináší úspěchy? Nabízelo by se řešení "jako doposud", ale i na úspěšném profilu je potřeba neustále pracovat a neusínat na vavřínech. Proto se už teď snažím vymýšlet nové druhy postů a obsahu, abych přinášela čtenářům a fanouškům stále něco nového. 
 

Co na naši spolupráci říká náš partner?

Spolupráce se společností Shean je úžasná. Nejde o text na objednávku, tak jak to píši, to opravdu je. Každý projekt, který jsme kdy rozjeli, byl více či méně úspěšný. Vždy úžasná komunikace, odezva a rychlost vyřízení. Jeden z projektů je také náš Facebook, který ležel ladem dlouhou dobu. Moc se mi ho ani rozjíždět nechtělo, když vidím komentáře lidí u jiných firem, které nejsou často příliš smysluplné, ale takový Facebook občas je.

Nevím čím to je, ale naše komunikace s lidmi na Facebooku mi přijde na vyšší úrovni a mám z ní dobrý pocit. Je to asi celkovou prezentací a dobrou správou paní Bartošovské ze Shean. A nikdy bych nevěřil, že přes Facebook uděláme takové obraty - lidi milují Facebook a firmy co se na něm sympaticky prezentují a ono to funguje.

Děkujeme,

Ladislav Horčica, člen dozorčí rady a výkonný ředitel TT HOLDING, a.s. (www.skladova-okna.cz)



Dočetli jste až sem a říkáte si, že i váš firemní profil má nějaké ty kostlivce ve skříni? Zbavte se jich a udělejte prostor pro nové šik kousky v podobě vyladěných příspěvků a nové obsahové strategie
  • Zbavte se odpovědnosti za to, co vás nebaví, a předejte nám správu vašeho profilu.

Gabriela Bartošovská

Správkyně sociálních sítí a PR specialistkaVíce o mně