Případové studie
V prosinci loňského roku přibyl do našeho portfolia nový projekt www.můjrendlík.cz. A protože začínal od nuly, byla to výzva pro všechny SHEAN týmy. Obzvlášť nadšená z projektu je čistě dámská část copy týmu, protože v nabídce e-shopu jsou hlavně potřeby pro domácnost. Jak jsme na webu začali tvořit od nuly unikátní obsah?

můjrendlík.cz

Když se dostal Můj rendlík do rukou copy týmu, web obsahoval pouze produkty rozdělené do jednotlivých kategorií. V podstatě žádný text nebo strohé popisky a parametry produktů. Hlavním a prvotním úkolem tedy bylo vytvořit obsahovou strategii, plnit web textem a začít spolupracovat s ostatními týmy.

Cíl copy týmu pro web Můjrendlík.cz
Zvyšovat organickou návštěvnost webu z vyhledávačů a přinášet čtenářům a zákazníkům užitečné tipy do kuchyně a domácnosti. 

Obsahová strategie pro Můj rendlík

Obsahová strategie pro články v poradně je vytvořená podle analýzy klíčových slov, plánovaných štítků, které časem do magazínu přibudou, a podle matice STDC (SEE, THINK, DO, CARE), která klade důraz na to, aby každý článek řekl poutavou formou něco nového (see), předal informace, vysvětlil benefity a vyargumentovat potenciální výhody (thing), byl užitečný pro lidi, kteří ví, co hledají, a potřebují to najít rychle (do) anebo byl poučením o určité věci, produktu a dal tipy na jejich možné využití (care). V rámci marketingové strategie máme navíc vytvořený kalendář s významnými svátky a událostmi, abychom dokázali dopředu připravit slevové akce a tématické články. Na sezónní produkty, akce a články upozorňují nakupující bannery a produktové dlaždice už na home page.

obsahový plán

Kromě magazínu jsme pravidelné copy práce na projektu rozdělili mezi popisy produktů a popisy kategorií. K nim využíváme opět analýzu klíčových slov a postupujeme od nejprodávanějších a nejhledanějších produktů a kategorií. Protože je v nabídce velké množství zboží, v produktovém menu je spousta kategorií a podkategorií, které dělají obsah nabídky přehledný pro zákazníky. A navíc díky tomu můžeme napsat každé kategorii a každému produktu originální popis s použitím co nejvíce relavantních klíčových slov, díky čemuž se e-shop stává pro zákazníky dohledatelnější z organického vyhledávání.

Plnění tak rozsáhlého webu s tolika produkty a kategoriemi je dlouhodobá práce. Při pravidelných měsíčních alokacích se nám na web zatím podařilo dostat zlomek klíčových slov týkajících se celého sortimentu, ale i díky tomu už vidíme první výsledky. V prosinci, kdy byl web a e-shop spuštěn, byla jeho organická návštěvnost nula. Jak je vidět z následujícího grafu, v jednotlivých týdnech postupně stoupá a dosahuje několika stovek návštěv za měsíc. Dobrý odrazový můstek, ale naše meta je mnohem vyšší

organická návštěvnost webu Můj rendlík

Výhody organické návštěvnosti vidíme hlavně v tom, že díky průběžně investovanému času a nákladům na copywritera se neustále navyšuje počet klíčových slov na webu, stoupá relevantnost pro vyhledávače a nejde pouze o dočasnou nebo placenou záležitost. 

S kým copy tým u projektu spolupracuje 

Copywriter si při své práci na projektu v mnoha ohledech vystačí sám, na druhé straně je potřeba, aby všichni, kteří na Rendlíku pracují, dodržovali jednotnou strategii. Prezentace projektu prostě musí zůstat stejná napříč všemi marketingovými kanály. Na to dohlíží account manažer projektu Marek, který ví, co se u projektu šustne, a schvaluje všechny naplánované práce.

SEO tým zase poskytuje copy týmu podrobnou analýzu klíčových slov a frází, brand tým vytváří a aktualizuje komunikační strategii a brandmanuál. Grafik má pod palcem přípravu celé jednotné vizuální stránky. Když na webu přibude nový článek, popíšeme novou kategorii nebo přidáme jiný obsah, informujeme o tom kolegyně z týmu pro sociální sítě, které ho publikují a propagují v příspěvcích na Facebooku a Instagramu. 

Na čem bude copy tým dál pracovat

Plán máme smělý a promyšlený, ale k jeho naplnění jsou potřeba desítky hodin copy prací. Během nich chceme především:
  • plnit web textovým obsahem a zařazovat co nejvíce klíčových slov a klíčových frází dle analýzy,
  • doplnit ke všem produktům a kategoriím unikátní popisy,
  • přidávat k produktům a na blog fotografie z produkce našeho brandového týmu,
  • pracovat v magazínu více se sezónností a aktuálními trendy ve vyhledávání,
  • pracovat na interním i externím linkbuildingu,
  • propagovat Můj rendlík formou PR článků a spoluprací.

Iveta Borková

Copywriterka a PR specialistkaVíce o mně