Internetová reklama neustále roste

Datum vytvoření: 15. 03. 2017

Dle informací od Sdružení pro internetový rozvoj objem internetové inzerce za rok 2016 dosáhl téměř 20 miliard korun. Když se podíváme na údaje z roku 2015 a 2016, zjistíme, že je zde nárůst o 31 %.

Internetová reklama v roce 2016

Internet patří v České republice mezi druhý nejvýznamnější mediatyp. Neustále roste trend ve využití online formy inzerce
Největší část výdajů spadá na celoplošnou (display) reklamu (konkrétně něco málo přes 14 mld. korun). Do display reklam je započítána i reklama obsahových sítí (Sklik, Google Ads (dříve AdWords) a Facebook), RTB reklama a nativní reklama. Na druhém místě "se umístila" reklama ve vyhledávání, do které firmy investovaly 4,7 mld. korun. Za katalogy a řádkovou inzerci pak utratili inzerenti 900 milionů korun. Nejnižší náklady pak padly na SMS a MMS kampaně. 
 
Pokud se vrátíme k display reklamě, tak se hodí ještě doplnit podíl mobilní reklamy, který byl 12 %. 
 
Pro lepší porovnání s ostatními druhy inzerce přidává Sdružení pro internetový prodej i další údaje. Dominantní postavení si stále drží televize s 42,4 mld. Kč. Tisková inzerce dosáhla na částku 19 mld. Kč a za reklamu v rádiích utratily firmy 7 mld. Kč. 
 
Online průzkum inzertních výkonů trvá od roku 2008. Od té doby lze pozorovat dlouhodobý růst inzertních výdajů. 

Co nám přinese v internetové reklamě rok 2017?

I tento rok můžeme očekávat další růst. Odborníci předpovídají nárůst o 14 %. V celkových reklamních výdajích napříč mediatypy připadá na online reklamu již více než pětinový podíl. 

internetová reklama

Gabriela Bartošovská
Autor: Gabriela Bartošovská
Každá máma je textař a kreativec. Ráda vyprávím příběh. Ten svůj i ten váš. Textem i na fotkách.Psaní se věnuji již šestým rokem. Poslední tři roky patřím mezi TOP 10 nejúspěšnějších FOOD blogerů v ČR. Spolupracovala jsem s takovými firmami, jako je Electrolux, Tchibo, Rohlík a Brána k dětem. Na projekty se nedívám jen z pozice copywritera, ale také z pozice kreativce, který se podílí na plánování akcí, propagací, budování brandu a vyprávění příběhu.

Vložte komentář



Zpět na výpis článků

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.