Zajímavé články

V první části o sociálních sítích jsme rozebrali silné sociální sítě Facebook a Instagram. Ty následující nejsou u nás ve stejné míře využívané, ale o to větší mohou mít potenciál. Vždy bude záležet hlavně na vás, jak celkovou prezentaci firmy uchopíte, a do kterých sociálních vod se pustíte.

YouTube – videa hýbou světem

Máte možnost natáčet videa? Udělejte si čas a pusťte se do toho. Videa skutečně patří mezi oblíbenou formu zjišťování informací. V krátkém příspěvku můžete mnohem lépe a hlavně názorně ukázat svým zákazníkům novinky z obchodu nebo třeba zákulisí firmy. Pokud se vám navíc podaří zvolit i zajímavou formu a video bude chytlavé, máte zaděláno na úspěch

Samotný YouTube je největší internetový server pro sdílení videí. Jeho vznik sahá do roku 2005 a od roku 2006 patří pod Google. České rozhraní má od roku 2008. S rostoucí popularitou tohoto média se vyselektovala skupina YouTuberů. YouTubeři patří společně s blogery mezi současné celebrity. Ti nejlepší se natáčením videí živí a spolupracují s předními značkami, pořádají festivaly a účastní se společenského dění. Patří tak k silné marketingové zbrani. 

Twitter – sdílejte tweety 

Twitter je zhruba stejně starý jako YouTube. Vznikl v roce 2006 a od té doby se rozšířil do celého světa. V plné české verzi je od roku 2012. Stejně jako u jiných sociálních sítí využívá hashtagy, které fungují na stejném principu jako odkazy. Mezi nejsledovanější profily patří profily celebrit, ale třeba i politiků. 

Specifikem Twitteru jsou posty nazvané jako tweety – krátké příspěvky o délce maximálně 140 znaků
Tato síť se hodí pro společnosti a firmy, které chtějí publikovat často, a ne jen o novinkách z e-shopu, ale celkově třeba o dění z oboru.

Postovat můžete i na Google + a v katalogu firem

G+ jak je často označován začal fungovat v roce 2011. I když je počet uživatelů poměrně vysoký, nepatří k tolik vyhledávaným sítím jako ostatní konkurenti. Můžete si zde vytvářet různé kruhy (okruhy přátel), plánovat setkání a sdílet různé fotky i příspěvky s odkazy na své stránky/e-shop. 

Google také pro určité hledané výrazy zobrazí výpisy firem ve vašem okolí. Pokud si tedy dobře vyplníte na Google profil, máte vyšší šance zobrazit se více uživatelům. Minimálně zapsání do katalogu se hodí téměř pro všechny firmy, zvláště ty, které mají kamennou prodejnu. 

Máte krásné fotky? Směle na Pinterest!

Pinterest umožňuje svým uživatelům vytvářet si různě tematická alba, do kterých si složkují fotky. Takto vytvořená alba si prochází ostatní uživatelé a mohou je komentovat, označit, že se jim líbí nebo si je přidat do vlastní kolekce, čímž dochází k šíření mezi ostatní uživatele

Pro marketingové účely je vhodné přidávat Piny (obrázky) pomocí jejich URL adresy, kdy tak dostanete uživatele k sobě na web. Druhou variantou je nahrávání fotek přímo z počítače. Pokud si chcete vytvořit pracovní účet, musíte solo, nejde jej propojit s osobním, ale příjemné je, že je vše zdarma. Pokud se tedy máte čím pochlubit a máte lákavé fotky produktů, Pinterest na vás čeká. 


sociální sítě a jejich použití v marketingu
 

Gabriela Bartošovská

Správkyně sociálních sítí a PR specialistkaVíce o mně