Život v agentuře

Každý z nás se v životě setkal se situací, kdy něco hasil na poslední chvíli. Cestovní pas na počkání, expresní výtisk diplomové práce, poslání balíku do druhého dne. Co všechno tyto případy spojuje? Rychlost, za kterou si musíte připlatit. V následujícím článku vám vysvětlíme, proč jsme se i my rozhodli zavést sazbu za expresní vyhotovení.

Nakoukněte, jak to u nás chodí

V naší agentuře vedle sebe stojí dva silné týmy, které se skvěle doplňují – marketing a development. Rozrostli jsme se tak, že bez důsledného projektového řízení a detailně plánované práce nedáme už ani ránu. Každý tým má svůj rytmus a funguje v následujícím režimu.

U pravidelně spravovaných marketingových projektů plánujeme práci minimálně na měsíc dopředu. Díky tomu dokážeme spočítat vytíženost konkrétních oddělení a každý specialista si pak rozloží práci do jednotlivých dnů / týdnů.

Vývojový tým často řeší úkoly flexibilněji, vždy podle aktuálních potřeb klientů a realizace projektů. Proto naši kodéři a programátoři pracují v tzv. týdenních sprintech, díky čemuž jsme schopni efektivně využít jejich disponibilní čas.

Příklady z praxe – kdy půjde o expresní sazbu?

Stává se, že nás klient osloví s tím, že něco potřebuje velice rychle zařídit. Takové situace dokážeme pochopit a snažíme se vždy co nejvíce vyjít vstříc. V jakých konkrétních případech nově vyhodnotíme, že jde o expresní zásah? Podívejte se na pár příkladů…

Okamžitě potřebujeme zvednout ceny všech produktů na e-shopu.

Zapomněli jsme agentuře říct, že máme nové obaly produktů, které potřebujeme mít do zítra nafocené a vložené na e-shopu.

Developer nám spustil nový web a až teď jsme zjistili, že jsme nevyřešili přenos historických url adres. Toto je chyba, která musí být hned vyřešena!

Naše firma se zúčastní veletrhu a potřebujeme co nejdříve namyslet koncept veletržního stánku včetně grafického návrhu a tiskových dat.

POZOR! Kritická chyba ≠ expresní požadavek. I nadále řešíme vzniklé chyby na webu či e-shopu ve standardní hodinové sazbě podle následujícího servisního řádu.

 

Když rozhoduje rychlost…

Expresní sazba je nový business model, který zavádíme napříč celým SHEANem a týká se klientů, kteří chtějí uskutečnit realizaci v podstatě okamžitě. Běžně zadanou práci dodáváme vždy tak, jak je to nejrychleji možné. Jestliže však potřebujete vyhotovit úkol ještě rychleji, než je běžná „dodací“ lhůta, pokusíme se vám vyjít vstříc. Najdeme-li prostor a odsouhlasíme si kalkulaci, půjdeme do maximálně rychlé realizace.

expresní sazba

Jaká je hodinová sazba?
Vyhotovení práce v rámci expresní sazby si vždy předem vzájemně odsouhlasíme a nikdy se tak nestane, že bychom naúčtovali navýšenou hodinovou sazbu bez předchozího schválení.
Hodinová sazba za okamžité provedení je 2700 Kč.

Můžete obecně garantovat čas, do kterého urgentní úkoly vyhotovíte?
To se nedá obecně definovat. Záleží na typu úkolu a náročnosti, nicméně u menších věcí se může jednat o dodání už do 2 hodin.

Co když nenajdete prostor na expresní vyhotovení úkolu? 
Může se stát, že se zrovna trefíte do období, kdy nevíme, kam dřív skočit a okamžité vyhotovení nebude v našich silách. V takovém případě budeme postupovat standardním způsobem s běžnou hodinovou sazbou.

Co se skrývá za expresní sazbou

Chápeme, že občas rozhoduje rychlost. Nicméně docílit spokojenosti klienta, zúčastněných specialistů a chodu firmy vyžaduje značné úsilí a samozřejmě i vyšší náklady. Co se do „expres ceny“ propisuje?

  • Pracovní den nenafoukneme, a proto zaměstnanec nebo celý tým, který pro vás úkol plní, musí přistoupit k přesčasu = vyšší mzdové náklady.
  • Řešení expresního úkolu vyžaduje velmi rychlé operativní plánování. Z toho důvodu také vznikají vyšší nároky na projektové řízení.
  • S přesčasy a rychlostí jdou ruku v ruce další zvýšené náklady, kterým se naše společnost nevyhne, např. přerušení aktuálních realizací či nutná administrativa.
Expresní sazba není standard. Je to služba, kterou nabízíme všem klientům v nouzi, kdy rychlost hraje tu nejdůležitější roli a každý den prodlení znamená potenciální ztrátu.

 

Gabriela Antalová

Brand manažerkaVíce o mně