Případové studie

Byl jednou jeden web. Nebyl na moderní požadavky dostatečně přizpůsobený, chyběla rychlost v odezvě servisní práce a propojenost s účetním systémem. Pár měsíců práce a web Skimishak.cz dostal nový rozměr. V designu i funkčnosti. Po třech měsících vylepšování se mu zvýšila organická návštěvnost na dvojnásobek, přibylo více jak tisíc klíčových frází, na které je web dohledatelný a v neposlední řadě byla zpřehledněna jeho struktura. Zajímá vás, jak se to stalo?

Skimishak je e-shop, obchod a servis lyží a kol zároveň. Co se týká kol, elektrokol, lyží, běžek, snowboardu nebo bruslí, není žádný problém, který by vám odborníci v prodejně nepomohli vyřešit. Pomůžou vybrat nové sportovní pomůcky, doporučí vybavení za rozumnou cenu nebo provedou servis, ať už frčíte na kole, nebo se opíráte do nabroušených hran carvingů.

V čem ale parta kolem Skimishaku trošku pokulhávala, byl jejich web. Přitom právě prezentace na internetu je výkladní skříní a základ úspěchu každého podnikání. Viděli jsme mezery v jeho designu, nahuštěných kategoriích produktů, kterým chybělo přehledné rozdělení na zimní a letní sortiment, a tak kdejaká nabídka služeb v neuspořádaném rozdělení webu zanikla. Nedostatků si byl vědomý také klient, který přišel s požadavkem o předělání webu.

Jaké byly požadavky klienta?

  • Zvýšit rychlost webu,
  • propojit e-shop s účetním systémem,
  • zlepšit funkčnost a dobrou správu v administraci,
  • mít rychlou odezvu na servisní práce.

Přidali jsme k tomu i naše návrhy, dohodli postup a pustili se do práce. Jak vypadal původní web před naším zásahem, vidíte na obrázku.

homeopage pred redesignem

Krůček po krůčku

Web jsme designovali tak, aby odpovídal klientovým požadavkům a zásadám UX. Tedy hlavně aby byl přehledný, i když jsme do něj museli nahustit informace o prodejně, servisech, půjčovně a ještě kategorie produktů pro online nákup. Také aby byl optimalizovaný a formátovaný, protože dodržování nadpisů, podnadpisů a textových formátů stejně jako používání klíčových slov a frází v textech je základ úspěchu u čtenáře i u vyhledávacích robotů.

Před spuštěním nové podoby webu jsme nejvíce pracovali na přenosu historických linků, analýze klíčových slov, změně struktury webu, přípravě titulků, popisků, H1 nadpisů a URL adres pro hlavní strom kategorií a na nasazení analytických nástrojů.

produkt redesign e-shopu

Je nám jasné, že u spousty zákazníků rozhoduje o tom, jestli na dané stránce vůbec budou vybírat, homepage. Navíc jako první, po čem se u každé firmy nebo u každého e-shopu pídíme, jsou základní informace o otevírací době, expedici nebo dopravě. Proto jsme ji pojali jako firemní prezentaci s připomenutím všeho podstatného, co by mohlo návštěvníka zaujmout.

Umístili jsme sem adresu a otevírací dobu prodejny včetně fotky, aby případnému zákazníkovi, který si přijde pro zboží osobně, usnadnila hledání. Kromě toho nesmí chybět shrnutí hlavních předností, které firma nabízí zákazníkům při objednání online: od jaké částky za objednávku je doprava zdarma, jak dlouho firma na trhu působí a také, zda má zboží skladem a připravené k odeslání.

nova homepage

Podstatné je udržovat stejné logo i stránkový design ve firemních barvách. Návštěvníci si tak stránku snadněji zapamatují. Podle marketingových zákonů totiž většina zákazníků nenakoupí poprvé, co o firmě uslyší nebo zabrousí na její stránky. Důležité je, aby si potenciální zákazníci stránku zapamatovali, zaujala je a aby se na ni vrátili, až budou nabízené produkty potřebovat.

Po spuštění nového webu jsme dál ve spolupráci s klientem vylepšovali web: starali jsme se o parametry a prolink do článků, vytvořili jsme obsahový plán, nasadili popisky kategorií, rozvětvili jsme strukturu webu podle výrobců, služeb a dalších kategorií, lokalizovali web, protože cílovou oblastí je především Brno a jeho okolí, pracovali jsme na interním prolinkování webu, odstranili jsme duplicity a dořešili technické věci jako třeba nastavení HTTPS.

Řečeno čísly

Těsně před spuštěním webu jsme kromě přesměrování nebo zrušení starých URL adres nastavili na webu měření, aby jej bylo možné neustále optimalizovat. Co se za tři měsíce na webu Skimishak.cz změnilo? 

  • Z organického vyhledávání zabrousí na web v průměru za den jednou tolik lidí než před redesignem.
  • Na webu přibylo 1 084 frází, na které je dohledatelný (z 2 275 aktuálně na 3 359).
  • Počet frází v prvních top 10 se zvedl o 66 (ze 107 na 173).
Nyní se na stránkách návštěvník cítí, jako by otevřel dveře přímo do prodejny v Králově Poli. Navíc si jedním klikem přehodí, zda chce prohlížet prodejnu v letním nebo zimním hávu.

pohled do prodejny

V čem si přilepšil klient? 

Kromě zlepšení organické návštěvnosti stránek přinesl redesign propojení e-shopu s účetním systémem Pohoda, což pro klienta znamená usnadnění práce, protože nyní může využívat všechny požadované funkce jako je přenos objednávek nebo aktualizace skladových zásob.

Protože byly ohlasy od klienta pozitivní, pokračuje ve spolupráci s marketingovým i vývojovým týmem. Pracujeme na možnosti dopravy zboží z e-shopu na Slovensko, pro což je potřeba stanovit cenu, doplnit stát v sekci doručovací adresy a spárovat s novou možností dopravy. V propojení s Pohodou se řeší propisování doprav, plateb a údajů k objednávce a implementace služby Balíkobot.

Máte pocit, že by i váš web mohl sloužit lépe než doposud a že by se mu šiknul nový vzhled a vylepšení jeho vlastností i funkcí? Podívejte se, jaké služby nabízíme, nebo nás kontaktujte a společně vymyslíme, co s tím.