Zajímavé články

Stále více lidí se v rámci správy reklamních účtů obrací na reklamní agentury. S ohledem na zvyšující se potenciál online marketingu zcela pochopitelná záležitost.

Řada majitelů internetových stránek se pokouší o DIY („udělej si sám“) správu reklamních účtů, což ve značném množství případů nekončí příliš úspěšně. Jednoduchým řešením je proto předání správy reklamních účtů specializované reklamní agentuře. V případě, že dotyčný zkoušel své online kampaně spravovat sám či není spokojen s dosavadní správou některé z agentur a rozhodl se zkusit jinou, je třeba jí nasdílet přístup k dosavadním účtům – a zde nastává kámen úrazu.

Pokud i vy patříte do skupiny těch, kteří hledají odpověď na otázku, jak nasdílet své reklamní účty agentuře, zde se dozvíte, jak na to.

Nastavení Google Ads – pošlete žádost o připojení

Sdílení účtů v Google Ads je velmi jednoduché. V podstatě se jedná pouze o sdílení čísla účtu a následného potvrzení přístupu.
V pravém horním rohu svého reklamního účtu v Google Ads naleznete desetimístné číslo (např. 111-222-3456), které pošlete tomu, kdo bude následně spravovat vaše kampaně.

Následně vám od agentury přijde žádost o připojení, kterou naleznete po kliknutí na „Nástroje a nastavení“ a poté „Přístup a zabezpečení“. Je třeba si dobře zkontrolovat, například dle e-mailu, zda jde skutečně o danou reklamní agenturu. Na konci už stačí v záložce „Správci“ kliknout na tlačítko „Přijmout“. Máte nasdíleno.

google ads nastavení

Sdílení účtu v Google Analytics

Oproti Google Ads je sdílení účtů v Google Analytics o něco složitější, nicméně stále se jedná pouze o několik kroků. Na domovské stránce účtu Google Analytics je třeba kliknout na tlačítko „Správce“.

google analytics sdílení účtu

Poté se zobrazí 3 sloupečky, seřazené dle hierarchie. První sloupeček umožňuje sdílet celý účet, druhý pouze danou službu, kterou provozujete. U třetího sloupce se jedná o výběr konkrétních dat, například pouze dat z PPC kampaní. V případě všech sloupců se jedná o tlačítko „Správa uživatelů…“.

google analytics sdílení účtu

Po výběru správy uživatelů naleznete tabulku, ukazující všechny uživatele, kteří mají k účtu přístup. Nového uživatele přidáte kliknutím na ikonu „+“.

oprávnění účtu analytics

Poté už stačí pouze vyplnit e-mailovou adresu správce, vybrat oprávnění, která mu budou náležet a kliknout na tlačítko „Přidat“. Účet Google Analytics je nasdílen.

přidání oprávnění google analytics

Jak přidat správce v Sklik účtu?

Sdílení účtu v Skliku, stejně jako v Google Ads, je velmi jednoduchá záležitost. V pravém horním rohu účtu je třeba kliknout na „Nastavení“.

sklik nastavení účtu

V dalším kroku vyberete práva, která chcete novému správci nabídnout. Nejčastěji budete vybírat nejspíše správce kampaní. Poté stačí odeslat žádost, kterou nový správce potvrdí. Máte hotovo.

nastavení účtu sklik seznam

 

Sdílení účtů není žádná věda a na začátku spolupráce s reklamní agenturou se jedná o důležitý krok. Proto doufám, že vám tento návod pomůže a ušetří čas.

 

Karel Zouhar

PPC specialistaVíce o mně