Zajímavé články

Stále více lidí se v rámci správy reklamních účtů obrací na reklamní agentury. S ohledem na zvyšující se potenciál online marketingu zcela pochopitelná záležitost.

Řada majitelů internetových stránek se pokouší o DIY („udělej si sám“) správu reklamních účtů, což ve značném množství případů nekončí příliš úspěšně. Jednoduchým řešením je proto předání správy reklamních účtů specializované reklamní agentuře. V případě, že dotyčný zkoušel své online kampaně spravovat sám či není spokojen s dosavadní správou některé z agentur a rozhodl se zkusit jinou, je třeba jí nasdílet přístup k dosavadním účtům – a zde nastává kámen úrazu.

Pokud i vy patříte do skupiny těch, kteří hledají odpověď na otázku, jak nasdílet své reklamní účty agentuře, zde se dozvíte, jak na to.

Nastavení Google Ads – pošlete žádost o připojení

Sdílení účtů v Google Ads je velmi jednoduché. V podstatě se jedná pouze o sdílení čísla účtu a následného potvrzení přístupu.

V pravém horním rohu svého reklamního účtu v Google Ads naleznete desetimístné číslo (např. 111-222-3456), které pošlete tomu, kdo bude následně spravovat vaše kampaně.

Následně vám od agentury přijde žádost o připojení, kterou naleznete po kliknutí na „Nástroje a nastavení“ a poté „Přístup a zabezpečení“. Je třeba si dobře zkontrolovat, například dle e-mailu, zda jde skutečně o danou reklamní agenturu. Na konci už stačí v záložce „Správci“ kliknout na tlačítko „Přijmout“.

Dalším velice důležitým krokem je nastavení fakturace. Po kliknutí na tlačítko „Nástroje a nastavení“ a poté „Nastavení” (na obrázku bod č. 4) zvolíte zemi fakturační adresy (stát nebo území dle adresy firmy), údaje o firmě (typ účtu, daňové údaje, primární kontakt), vyplníte platební profil (číslo karty, jméno držitele karty a adresa), přečtete a přijmete smluvní podmínky. Máte nasdíleno.

google ads nastavení

Sdílení účtu v Google Analytics

Oproti Google Ads je sdílení účtů v Google Analytics o něco složitější, nicméně stále se jedná pouze o několik kroků. Na domovské stránce účtu Google Analytics je třeba kliknout na tlačítko „Správce“.

google analytics sdílení účtu

Poté se zobrazí 3 sloupečky, seřazené dle hierarchie. Sloupec „Účet” je v hierarchii nejvýše. V případě, že vlastníte více účtů, můžete mezi nimi pomocí rolety přepínat. Pokud někomu nastavíte práva na úrovni účtu, bude mít přístup ke všem vašim službám a profilům. Sloupeček „Služba” označuje pouze konkrétní web na doméně. Při sdílení můžete přiřadit přístup jen k jednomu z nich. Poslední sloupeček, „Výběr dat”, definuje jednotlivé profily, díky čemuž můžete filtrovat například přístupy pouze ze sociálních sítí a tento profil sdílet tomu, kdo se stará o sociální sítě.

google analytics sdílení účtu

Po výběru správy uživatelů naleznete tabulku, ukazující všechny uživatele, kteří mají k účtu přístup. Nového uživatele přidáte kliknutím na ikonu „+“.

oprávnění účtu google analytics

Poté už stačí pouze vyplnit e-mailovou adresu správce, vybrat oprávnění, která mu budou náležet (oprávnění lze vybrat po kliknutí na ikonu uživatele).

Uživatel s oprávněním „Upravit” může vykonávat administrativní funkce, například přidávat, upravovat či mazat účty, výběry dat, služby, cíle a filtry. Oprávnění „Spolupracovat” umožňuje vytvářet osobní podklady, sdílet je a spolupracovat na sdílených podkladech. „Číst a analyzovat” dovoluje uživateli zobrazovat přehledy a konfigurační údaje, popřípadě pracovat s údaji v přehledech. Na sdílených podkladech neumožňuje spolupracovat. Uživatel s oprávněním „Správa uživatelů” má právo pouze přidávat a odstraňovat uživatele či přidělovat oprávnění.

přidání oprávnění google analytics

Jak přidat správce v Sklik účtu?

Sdílení účtu v Skliku, stejně jako v Google Ads, je velmi jednoduchá záležitost. V pravém horním rohu účtu je třeba kliknout na „Nastavení“.

sklik nastavení účtu

V dalším kroku vyberete práva, která chcete novému správci nabídnout. „Reportér statistik” má právo pouze pro čtení, nemůže nic upravovat. „Správce kampaní” může upravovat kampaně a reklamní sestavy s reklamami, ovšem nemůže nabízet přístup k účtu. „Administrátor účtu” má nejvyšší práva, tudíž může upravovat jak kampaně, tak spravovat přístupy k účtu. Nejčastěji budete vybírat nejspíše správce kampaní. Poté stačí odeslat žádost, kterou nový správce potvrdí. Máte hotovo.

nastavení účtu sklik seznam

 

Sdílení účtů není žádná věda a na začátku spolupráce s reklamní agenturou se jedná o důležitý krok. Proto doufám, že vám tento návod pomůže a ušetří čas.

 

Karel Zouhar

PPC specialistaVíce o mně