Zajímavé články

Chcete si založit vlastní e-shop a hledáte vhodnou platformu, která splní vaše požadavky? Vybrali jsme 3 oblíbená česká e-commerce řešení a srovnali je. Přečtěte si, kdo v tomto nelítostném souboji vyhrál.

V dnešní době se v Česku těší velké oblibě Shoptet, Upgates či Eshop-rychle.cz. My si tato e-shopová řešení rozebereme a posvítíme si nejen na cenu nebo uživatelskou přívětivost, ale prozkoumáme jejich možnosti marketingu, napojení na systémy třetích stran i fungování zákaznické podpory.

🖥️ Shoptet –⁠ recenze nejpoužívanějšího e-shopového řešení

Cena: 340 Kč - 3 970 Kč / měsíc, tarif Premium začíná na 12 000 Kč měsíčně
Počet šablon: 11
Správa více jazykových mutací pod jednou administrací: NE
Zkušební doba: 30 dní
Zákaznická podpora: dostupná na e-mailu i telefonu, skupina na Facebooku, Shoptet Univerzita

Za co si na Shoptetu zaplatíte?

Shoptet v současné době nabízí čtyři běžné cenové tarify a pátý prémiový. Tarify se od sebe neliší jen tím, kolik produktů můžete nabízet, ale také počtem doplňků dostupných zdarma nebo počtem uživatelů, kteří mají k administraci přístup.

Ne všechna propojení se službami třetích stran jsou zdarma, a měsíční předplatné tak může ještě narůst podle počtu použitých doplňků. Ceny za doplňky se standardně pohybují okolo 100-200 Kč za měsíc. Poplatky se tedy mohou pěkně nastřádat.

Shoptet navíc nepodporuje multi administraci pro jazykové mutace. Pokud provozujete e-shop ve více zemích, počítejte s vyššími náklady na provoz než u konkurenčních řešení. Za každou mutaci znovu zaplatíte nejen předplatné, ale také poplatky za nainstalované doplňky.

Kolik má Shoptet šablon a do jaké míry si je můžete přizpůsobit?

Shoptet v aktuální době nabízí celkem 11 responzivních šablon. Oproti konkurenci je výběr šablon menší, máte však na výběr z dalších desítek zpoplatněných šablon od partnerů. Nižší množství šablon vynahrazuje možnost měnit barevné schéma nebo rozložení hlavní stránky, kategorií i detailu produktu. Poskytnuté šablony tak celkově hodnotíme velmi dobře jak po stránce rychlosti načítání, čtení kódu vyhledávači tak i z pohledu SEO.

shoptet šablony e-shopu

Zkušenější uživatelé mohou sáhnout po úpravách pomocí HTML, CSS nebo Javascriptu. Možnost návrhu a naprogramování vlastní šablony máte pouze v tarifu Shoptet Premium.

Administrace Shoptetu a její přehlednost

Administraci Shoptetu řadíme mezi ty přehlednější a rozhodně se v ní neztratíte. Stejně přehledná je i správa produktů na Shoptetu. V kategorii Produkty můžete u zboží snadno nastavit vše od názvů, fotek, popisů produktů až po dostupnost zboží, záruku či slevy.

náhled administrace v shoptetu

Nabídka Shoptet doplňků, propojení třetích stran a marketing

Možnosti marketingu a napojení na systémy třetích stran jsou na Shoptetu na vysoké úrovni. Standardem jsou napojení na známé srovnávače zboží, vložený Facebook Pixel a GTM. Navíc můžete Shoptet propojit s e-mailovým nástrojem Ecomail i s live chatem Smartsupp. Potěší vás také možnost nastavení upozornění na opuštěný košík přímo v administraci e-shopu.

Shoptet podporuje hromadný import dat, takže vám ušetří práci a nebudete muset produkty vytvářet jeden po druhém. Samozřejmostí je možnost vytvoření SEO meta dat nejen k produktům, ale také jednotlivým stránkám na e-shopu. Můžete také snadno tvořit obsah na blog.

Napojení na poštovní služby nebo platební brány je na výběr velmi vysoké množství, nevýhodou jsou však již zmíněné poplatky za jednotlivé doplňky, díky kterým může výrazně narůst cena měsíčního předplatného.

V případě využití nejlevnějšího tarifu v něm najdete pouze základní doplňky, jako je export pro Českou poštu nebo napojení na Heureku a Glami. V dražším tarifu BUSINESS už najdete možnost založit si platební bránu GoPay nebo využít odložených plateb u Twista. Platby přes PayPal nebo affiliate službu Afillbox hledejte až v nejvyšším tarifu ENTERPRISE.

Jak rychle se načítají e-shopy běžící na Shoptetu?

Věděli jste, že pokud se váš web nenačte do tří vteřin, až 40 % zákazníků ho opustí? Rychlost načtení e-shopu je jedna z těch nejdůležitějších metrik, které Google bere v potaz při hodnocení webů, a následně vás podle toho zobrazuje ve vyhledávání.

K porovnání jsme použili několik e-shopů, které na Shoptetu běží a změřili jejich rychlost. Myslete však na to, že rychlost může být ovlivněna celou řadou dalších faktorů. Tato kategorie by měla být brána pouze jako ilustrativní.

www.angrybeards.cz – 1,92 s
www.donlemme.cz – 1,23 s
www.elisdesign.cz – 2,87 s
www.lepsinalada.cz – 1,65 s

Zákaznická podpora poradí na telefonu i Facebooku

Podporu Shoptetu můžete kontaktovat jak telefonicky, tak e-mailem. Bohužel chybí možnost chatování s podporou přes live chat, kde by mohla podpora odpovídat právě i o víkendu. Na Facebooku má Shoptet početnou komunitu uživatelů. Využít můžete i dobře napsanou a přehlednou nápovědu nebo se vzdělat v Shoptet univerzitě.

🖥️ Upgates –⁠ řešení, které vás překvapí multishopem i spoustou doplňků v ceně tarifu

Cena: 450 Kč - 3 250 Kč / měsíc (tarif Premium)
Počet šablon: 10 předpřipravených šablon a přes 100 variant vzhledu
Správa více jazykových mutací pod jednou administrací: ANO
Zkušební doba: 30 dní
Zákaznická podpora: Skype, e-mail, live chat, chat přes Facebook, poradna na Facebooku a Upgates akademie s tipy od profíků, videonávody a nápověda

V ceně tarifu na Upgates je více jak 100 doplňků

Upgates v současné době nabízí čtyři tarify. Velkou výhodou oproti konkurenčním řešení je to, že Upgates ke všem tarifům nabízí přes 100 nejpopulárnějších doplňků bez dodatečného poplatku a více než 100 dalších můžete dokoupit. Oproti Shoptetu spravujete jazykové mutace z jedné administrace a není třeba platit za doplňky vícekrát.

Kolik šablon nabízí Upgates a jaký mají design?

Způsob, jakým si můžete vytvořit vzhled svého e-shopu je u Upgates relativně specifický. Nechybí klasické šablony, které můžete vzít a rovnou použít. Těch mají aktuálně v nabídce 10. Samozřejmostí je upravení si barevného schématu, písma, zarovnání nebo ohraničení.

náhled administrace v e-shopu na upgates

Co však považujeme za velkou přednost, je možnost upravit si jednotlivé stránky (hlavní stránka, kategorie, blog, produkty apod.) a vybrat si jejich rozložení z předpřipravených návrhů v modulu Designer. Celkem tak může vzniknout více jak 100 kombinací finálního vzhledu vašeho e-shopu. A to už je hezké číslo! Pro profíky nechybí možnost úprav HTML a CSS kódu.

Systém Upgates nás oslovil moderním designem šablon a návrhů, kde dominují výrazné fonty a syté barvy. Pokud si vybere toto řešení, můžete si být jisti, že váš e-shop bude rozeznatelný od konkurence a nebude působit nudně.

Administrace Upgates a její přehlednost

Samotná práce v Upgates je velmi snadná a intuitivní. Systém má povedené uživatelské prostředí a je rozdělený na několik sekcí. Najdete tu známé kategorie jako Objednávky, Produkty, Grafiku, Obsah nebo Marketing. Pokud byste v administraci přeci jenom tápali, pomůže vám průvodce či nápověda.

přehled objednávek a produktů v administraci upgates

Velkou výhodou Upgates je možnost produkty hromadně importovat přes XML soubor. Nemusíte se tak bát ručního vkládání jednotlivých produktů. Za nevýhodu považujeme to, že API neumí zakládat produkty. Při propojení je tak nutné mít souběžně s API i XML, které produkty bude zakládat.

Nabídka Upgates doplňků, propojení třetích stran a marketing

V nabídce doplňků najdete nejpoužívanější platební brány jako je GoPay, PayU nebo pokročilejší PayPal. Samozřejmostí jsou „napojovačky“ na dopravní služby od Zásilkovny, České pošty nebo PPL. K dispozici máte také propojení na XML feedy a prodejní kanály od Biana, Glami, Heureky nebo Zboží.cz.

Pokud by vám nabídka doplňků v rámci tarifu nestačila, máte na výběr z více než 100 dalších zpoplatněných doplňků. Hodí se však zmínit další nesporná výhoda systému Upgates –⁠ všechny placené doplňky platíte v rámci jednoho tarifu a nemusíte je znovu platit pro další jazykové mutace.

Rychlost načítání e-shopů vytvořených na Upgates

E-shopy na Upgates jsou vytvořeny tak, aby se načetly opravdu co nejrychleji. Vzali jsme pár ukázkových e-shopů a vyzkoušeli rychlost jejich načtení. Můžete se přesvědčit, že se opravdu načetly během chvilky a mají velmi dobré výsledky.

www.amiumi.cz – 1,02 s
www.zlocinozrouti.cz – 1,17 s
www.crystalindo.cz – 929 ms
www.natu.cz – 1,56 s

Stejně jako u ostatních testovaných e-commerce platforem, i zde musíme zdůraznit, že rychlost může ovlivnit spousta faktoru a tento segment je pouze ilustrační.

Podpora Upgates poradí přes e-mail, Skype i chat

Zákaznická podpora je k dispozici na e-mailu, Skypu nebo live chatu. Upgates, podobně jako Shoptet, má kolem sebe velkou komunitu e-shopařů, kteří si radí v rámci skupiny na Facebooku. Odpovědi na otázky můžete najít v nápovědě nebo využít praktických videonávodů. Inspiraci můžete načerpat z Upgates akademie, která je plná zajímavých článků od profíků z různých oborů.

🖥️ Eshop-rychle – recenze řešení s překvapivě nízkou cenovkou

Cena: 450 Kč - 3 250 Kč / měsíc (tarif Premium)
Počet šablon: 10 předpřipravených a přes 100 variant vzhledu
Správa více jazykových mutací pod jednou administrací: NE
Zkušební doba: 15 dní
Zákaznická podpora: telefon, e-mail a obsahově bohatý helpdesk

Jaká je cena za Eshop-rychle?

E-shop-rychle je nejlevnější z testovaných krabicových řešení. Nabízí pouze dva tarify, které mají neomezený počet produktů, hlavní rozdíly jsou v počtu e-mailových adres a ve velikosti webového úložiště, který dostanete k dispozici. Liší se však také v několika funkcích:
  • Automatický import dat z externího zdroje je zdarma pouze u tarifu BUSINESS.
  • Automatické generování XML feedů probíhá u tarifu STARTUP jednou za 14 dní a u dražšího tarifu jednou za hodinu.
  • U tarifu BUSINESS máte FTP přístup k úložišti dat zdarma.
  • Tarif BUSINESS má výhodnější podmínky od platebních bran.
  • Vyšší tarif má přednostně vyřízené požadavky od zákaznické podpory.

Zároveň je třeba zdůraznit, že podobně jako u Shoptetu, i toto řešení nepodporuje správu více mutací v jedné administraci. Pokud tedy obchodujete ve více zemích, počítejte se založením každé mutace zvlášť.

Kolik a jaké šablony nabízí Eshop-rychle?

Přesto, že Eshop-rychle nabízí desítky šablon, sám doporučuje používání pouze nejmodernější generace, kde jsou bez poplatku k dispozici pouze čtyři doporučené šablony a pátá šablona je k dispozici za jednorázový poplatek 2 500 Kč. Šablony starších generací nemusí odpovídat standardům dnešní doby, jako je třeba responzivní design. Ačkoliv je výběr doporučených šablon menší, líbí se nám jejich čisté a moderní designy.

eshop rychle náhled administrace

Šablony si samozřejmě můžete upravit dle svých potřeb. Pro pokročilé uživatele nabízí Eshop-rychle možnost editovat CSS a HTML kódy šablon.

Administrace Eshop-rychle a její přehlednost

Hned na první dobrou vás po registraci přivítá relativně zastaralý design dashboardu administrace, který by si podle nás zasloužil určitou dávku modernizace. I přes relativně „oldschool“ uživatelské rozhraní je ovládání aplikace intuitivní a snadné.

náhled administrace v rozhraní eshop rychle

Nemusíte se bát, že byste museli produkty přidávat ručně. Eshop-rychle samozřejmě podporuje hromadné importy produktů od dodavatele.

Nabídka doplňků, propojení třetích stran a marketing

Eshop-rychle nabízí většinu svých funkcí a doplňků zdarma v tarifu. Rychle si propojíte e-shop se službami jako jsou:

  • Heureka, 
  • Zboží.cz,
  • Glami,
  • GoPay,
  • PayPal
  • PPL,
  • Česká pošta,
  • Zásilkovny.

Ačkoliv množství nabízených doplňků nedosahuje takového množství jako u konkurenčních řešení, jejich obsažení v měsíčním tarifu rozhodně kvitujeme.

Jak rychle se načítají e-shopy na Eshop-rychle?

Na rychlost může mít vliv více faktorů a tento segment je pouze orientační. Naměřené výsledky jsou dobré, ovšem mírně zaostávají za konkurenčními řešeními od Upgates i Shoptetu.

www.gamigos.cz – 1,48 s
www.kacralky.cz – 2,07 s
www.levne-baterky.cz – 2,78 s
www.growzone.cz – 2,03 s

Zákaznické podpoře chybí live chat, vynahradí to však helpdesk

Zákaznickou podporu systému Eshop-rychle zastihnete na telefonu, e-mailu a prostřednictvím požadavků přímo z administrace. Bohužel chybí live chat, díky kterému se s podporou spojíte okamžitě a uvítali bychom také možnost spojit se s podporou i o víkendu. Naštěstí si pro své uživatele Eshop-rychle připravil obsahově nabitý helpdesk.

Které e-shopové řešení je nejlepší?

Přišel čas na finální verdikt. Co však považujeme za důležité sdělit je, že všechny testované e-commerce platformy jsou dobrým řešením pro správu e-shopu. U finálního pořadí rozhodovaly spíše maličkosti, ale jsme si jisti, že chybu neuděláte, ať už si pro svůj e-shop zvolíte jakékoliv námi testované krabicové řešení e-shopů.

🥇1. Místo: Upgates

Na prvním místě v žebříčku TOP e-shopových řešení se umístila platforma Upgates. Proč?

1. Více než 100 doplňků součástí předplatného.
2. Správa jazykových mutací z jedné administrace.
3. Téměř neomezené možnosti grafických úprav.
4. Přehledná a intuitivní administrace.
5. Rychlost načítání e-shopů.
6. Přístup k API ve všech tarifech.

Nevýhoda: Nemožnost zakládání produktů skrz API.

🥈 2. Místo: Shoptet

Druhé místo v našem srovnání obdržel Shoptet, který je vhodný pro nováčky i ostřílené e-shopaře s velkou nabídkou produktů. Jako největší výhody vidíme nejširší nabídku odladěných marketingových nástrojů a největší množství dostupných návodů na internetu i v rámci Shoptet akademie.

Co nám v Shoptetu naopak chybí je správa více jazykových mutací z jedné administrace, zpoplatnění doplňků (jako např. platební brány či napojení na dopravu) a pokročilé úpravy k API v základním tarifu.

🥉 3. Místo: Eshop-rychle

Řešení od Eshop-rychle oceníte zejména pro nízké ceny tarifů. Velkou výhodou může být neomezené množství produktů u všech tarifů či moderně vypadající šablony stránek.

Nevýhody: zastarale působící administrace, menší množství doporučených šablon, rychlost načítání e-shopů a kratší zkušební lhůta (pouze 15 dní).
 

Potřebujete radu zkušenějších? Napište nám a pobavme se, které řešení vám přinese nejlepší podmínky.

Martin Coufal

Správce e-mailových kampaní a copywriterVíce o mně