Zajímavé články

Poslední dny nejsou jednoduché pro nikoho z nás. Dny karantény, home officů a zavřených prodejen. Nikdo nemohl předvídat, jaký zvrat přinesou březnové dny a stejně tak ani nikdo neví, kdy tohle všechno skončí. Museli jste omezit provoz firmy nebo zavřít prodejny? Máme pro vás 10 tipů, jak využít volných kapacit zaměstnanců (třeba přímo z prodejen) k podpoře online marketingu. Online trh je totiž jedním z mála, který zatím velké ztráty nepočítá.

Zaměřte se na věci, na které nebyl při běžném provozu čas. Online marketing v současné době nezaznamenává velký pokles, a proto je skvělou příležitostí přesunout síly právě tam. Odchyťte si každou objednávku a věnujte jí maximum vaší pozornosti. Všem našim klientům doporučujeme následující rady, jak online obchod podpořit.

1. Odpovídejte na recenze e-shopu

Zákazníci vašeho e-shopu toho o spokojenosti s nákupem hodně namluví, ale i napíšou. Projděte si stránky, kde se tyto recenze shromažďují, a reagujte na ně. Za pěkné poděkujte, u negativních se snažte situaci vyřešit ke spokojenosti zákazníka (a tím i vás). Kde recenze hledat? Nejvíce jich objevíte na Heuréce, Firmy.cz nebo Moje firma na Googlu.

2. Zaveďte infolinku a live chat

Buďte tu pro lidi. Nyní máte čas na to věnovat se každému zákazníkovi s větší péčí. Zaveďte infolinku, zprovozněte livechat na webu a buďte k dispozici. Můžete tak ihned reagovat na dotazy zákazníků a poradit jim, pokud si s něčím neví rady.

Na chatu můžete zákazníkům odpovídat i automatizovaně. Stačí si jen nastavit konkrétní triggery (podmínky), za kterých se automatické zprávy budou odesílat. Zpráva potom může vypadat takto: Dobrý den, vítejte na našich stránkách! Můžeme Vám s něčím poradit?

3. „Povolejte do zbraní“ sociální sítě

Máte založený účet na sociálních sítích? Pokud ne, tak se do toho můžete rovnou pustit. Lidé tam dnes tráví ještě více času, tak si najděte svoji cílovku a dejte jí hodnotný obsah k vidění a ke čtení. Využít můžete Facebook, Instagram, Twitter, YouTube nebo třeba LinkedIn. Zamyslete se, co dává právě byznysu smysl, a přesuňte pozornost i tam. Mimo sdílení příspěvků můžete také reagovat v komentářích, odpovídat na zprávy a radit (nebo se ptát) v oborových skupinách.

4. Vylaďte popis produktů k dokonalosti

Kvalitní obsah buduje kvalitní web/e-shop. Během sezóny a běžného provozu však není tolik času věnovat se unikátnímu popisu kategorií a produktů. Pokud čas nyní máte, chyťte se této příležitosti. Poskytnete více informací zákazníkům, a navíc vybudujete silnější web z pohledu organického dosahu. Hledáte návod, jak správně postupovat při psaní copy textu? Mrkněte se do článku od našich copywriterů.

Stručně řečeno: zaměřte se na co nejdetailnější popsání produktu (nebo celé kategorie), zahrňte do textu přínosné rady, tipy a zajímavosti pro zákazníky, vyhledejte si klíčová slova a ty do textu přirozeně zakomponujte, a v neposlední řadě zkuste v popisu prolinkem zmínit i příbuzné produkty či kategorie. Jako třešničku na dortu využijte videa a fotky.

5. Pořádejte s klienty online videokonference

Když se se zákazníky nemůžete sejít osobně, spojte se s nimi přes online videokonferenci. Například Google nabízí službu Hangouts Meet, díky které se snadno připojíte odkudkoli a nemusíte rušit vaše naplánované konzultace. Také můžete zkusit využít FaceTime, ZOOM, Whereby nebo Go to meeting.

6. Sepište FAQ

Ať už v hlavě, nebo e-mailové poště se vám určitě za celou dobu podnikání nahromadilo pár otázek od zákazníků. Jakou poskytujete záruku? Do kolika dní mohu zboží vrátit? Jaký je termín dodání? Abyste na všechny tyto otázky nemuseli každému zákazníkovi odpovídat zvlášť, sepište je přímo na web do jedné stránky „Nejčastější dotazy” nebo „FAQ” (Frequently Asked Questions) a stručně na ně odpovězte.

7. Dejte dohromady návody krok za krokem

Vytvořte si na vašich stránkách poradnu a začněte do ní tvořit obsah. Ať už články, nebo přímo montážní návody. Buďte v nich struční, popište věci srozumitelně a věnujte se tématům, které vaši zákazníci opravdu ocení. Nezapomeňte do nich vložit váš osobní tón, kus know-how a triky, které mohou zákazníkům usnadnit práci.

8. Foťte a natáčejte

Je vaše prodejna prázdná? I toho se dá využít pro tvoření lepšího obsahu na váš e-shop. Nafoťte všechny produkty, jejich detaily a příslušenství. O to lepší je pak přímo natáčení videí. Tento obsah je k nezaplacení a využít ho můžete na všech frontách – na sociálních sítích, ve článcích, u detailu produktu apod.

9. Statistiky

Pokud vás baví trocha čísel a statistiky, můžete se pustit do vytváření infografik. Možností využití dat je spousta. Vytvořte infografiku s průměrnou rychlostí dodání zboží, počtem objednávek za předešlý rok, celkovým číslem dodaných zakázek, vyřízených telefonátů, naježděných kilometrů... No dá se toho vymyslet hodně, viďte?

10. O nás – příběh značky

Energii byste mohli věnovat i do ne tak viditelné, avšak pro zákazníky nedocenitelné stránky “O nás”. Sepište váš příběh, vznik značky a obchodu. Vytvořte časovou osu. Ukažte tváře, které za značkou stojí. Nebojte se do této stránky vnést více emocí, uvolněte formu psaní a osvěžte váš web/e-shop něčím opravdu osobním. Zde je pro to prostor. Inspirovat se můžete například naším příběhem.

Držím vám všem palce, abyste následující období přečkali ve zdraví – v tom fyzickém i pracovním. Pokud potřebujete poradit, obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme.

Gabriela Antalová

Brand manažerkaVíce o mně