Případové studie

Víte, že v dnešní zrychlené době dokáže foto a video produkční materiál na sociálních sítích, blogu nebo v PPC kampaních prodat až pětkrát efektivněji než psaný text? Přiláká totiž pozornost až 80 % návštěvníků a čtenářů. Jeden háček to ovšem má. Vizuální obsah musí být originální a přitažlivý. Zákazníci zpravidla preferují autenticitu před dokonalostí. 

Obrazový materiál z fotobanky je sice často zdarma, ale byl pořízený pro co nejširší využití. Budete-li se jím prezentovat, těžko se odlišíte od konkurence a navíc to může zavánět trapasem. My u našich klientů doporučujeme využívat fotobanky pro ilustraci nebo dokreslení pozadí, ale všude tam, kde se prezentuje daný produkt nebo služba, je třeba vsadit na originalitu a profesionální produkci. Posuďte sami na jednoduchém příkladu, která fotka ve vás vzbudí větší zájem a emoce.

foto produkce na sociální sítě

Jak funguje foto produkce u našeho klienta NextForce?

Jedním z našich klientů, kterému dlouhodobě vytváříme vizuální obsah, je společnost NextForce. S jejími osvědčenými farmaceutickými a kosmetickými produkty pro děti i dospělé jste se už nejspíš v nejedné lékárně setkali. A u nás v SHEANu se social tým stará o jejich facebookový kanál.

Na rozdíl od čistě informativního webového obsahu jsme pro sociální sítě NextForce zvolili strategii uvolněného tónu komunikace a dáváme důraz na autentičnost. Fotoprodukci k tomuto projektu zajišťuje Gabriela Bartošovská, fotografka a specialista na PR i kreativní obsah, která je v kontaktu se všemi marketingovými týmy pracujícími na tomto projektu. Navíc je mámou tří dětí, takže čtenářům a zákazníkům ukazuje produkty lifestylovou formou v tom světle, v jakém je vidí ona sama.

fotoprodukce vizuální obsah na sociální sítě


Chci poradit s podobným řešením

Gabča dokázala do tolik potřebného obrazového materiálu dostat emoce s ohledem na aktuální potřeby zákazníka. Navíc fotky ladí sezóně. Fanoušci, zákazníci a čtenáři se tak snáze mohou ztotožnit s obsahem, který vznikl na míru jejich potřebám.

Díky vlastnímu autentickému obsahu a dalším krokům, na kterých pravidelně pracujeme, posty na sociálních sítích dosahují lepších výsledků. Občas je to mravenčí práce, která nemusí hned přinášet výsledky, ale jak je vidět, trpělivost se vyplácí.

graf dosahu postů na facebooku

V případě projektu Next Force se z naší strany nejedná o žádné velkolepé produkční náklady. Prozatím se ubíráme zlatou střední cestou, která nám přináší prostor pro pravidelnou správu sociálních sítí a budování vlastního vizuálního obsahu tvořeného od srdce. Přímo od nás.

Proč vytvářet vlastní vizuální obsah

Když do marketingu zapojíte kvalitního fotografa, který vám zajistí video a foto produkci, získáte materiál, který budete moci využívat napříč většinou marketingových kanálů. V e-shopu, na blogu, sociálních sítích, při tvorbě PPC reklam a dokonce při správném vyplnění alt tagů jimi posílíte i SEO. Díky tomu:

  • bude váš obsah napříč marketingovými kanály atraktivnější,
  • vzbudíte v (potenciálních) zákaznících a klientech emoce,
  • odlišíte se od konkurence,
  • váš produkt či služba bude pro cílovou skupinu důvěryhodnější.

Spolupracujeme s ověřenými tvůrci

Jestli se rozhodnete na přípravě produkce spolupracovat s námi, prvním hlavním úkolem bude zadat k vytvoření přesně takový obsah, který ladí s vaší značkou. Začíná to u stanovení potřeb, vytvoření konceptu a produkční zajištění tvorby samotné. O tu se postarají buď naši kolegové z týmu nebo ověření autoři, se kterými spolupracujeme. Prohlédněte si ukázku jejich práce.


 

Výsledný materiál najde využití nejen na webu a sociálních sítích, ale díky komplexnosti našich služeb je dále zpracováván pro PPC reklamy, v prezentaci společnosti, do tiskových materiálů nebo do článků v online i offline magazínech. Na celý proces tvorby pak navazuje vyhodnocení výsledků a návrh dalších kroků. Samozřejmostí je i připravení voiceoverů a úpravy grafiky, potřebujete-li například vizuální materiál připravit v cizím jazyce nebo ho jinak upravit. Protože jsou požadavky každého z našich klientů individuální a jedinečné, spojte se s námi a my pomůžeme dát vaší představě skutečný rozměr.

Náš brand tým s produkčními materiály rád pomůže

Kvalitní vizuální obsah nemusí stát statisíce. Ani si kvůli němu nemusíte rovnou předplácet hlavní vysílací čas v komerčním televizním kanálu. My doporučujeme začít s kvalitními snímky produktů, zaměřit se na detaily, varianty, návody a způsoby použití, využít různé úhly pohledu, ať už v galerii klasických fotografií, v denních situacích nebo pomocí současných trendů jako je třeba 360° nasnímání. Podívejte se na ukázky všech těchto možností.

fotoprodukce lifestylová fotka dětifotoprodukce hořící krbfotografie pán v prácifotografie detail produktufotoprodukce nákladní auta

Do vašeho vizuálního strarter packu by měl patřit také krátký video nebo foto report s představením firmy, který můžete využít pro zákazníky i obchodní partnery, přiblížení výrobních procesů nebo ukázka toho, co se děje s objednávkou po odeslání. Takové video snadno předá firemní hodnoty, představí zaměstnance, historii nebo budoucí plány a vylepší vnímání vaší společnosti. Trendem v oblasti personalistiky jsou pak náborová videa pro hledání zaměstnanců.

60 % návštěvníků webu si před přečtením jakéhokoli textu nejprve raději pustí video, pokud je k dispozici.

STMEDIA.CO.UK
 
Od příchodu streamovacích platforem jsou také velice populární videorecenze nebo expertní videa popisující montáž a údržbu výrobků. Natočený materiál je dobré doplnit o grafické prvky a popisky pro co nejsnadnější pochopení tématu. Než se ale pustíte do zadání produkce, je třeba namyslet její význam v souladu s komunikační a obsahovou strategií značky. Ale hlavně, fantazii se meze nekladou. A tak pokud jste dočetli až sem a zajímalo by vás, jaký typ (nejen) audiovizuálního obsahu bychom doporučili vaší značce, ozvěte se nám.