Víte, že v dnešní zrychlené době dokáže foto a video produkční materiál na sociálních sítích, blogu nebo v PPC kampaních prodat až pětkrát efektivněji než psaný text? Přiláká totiž pozornost až 80 % návštěvníků a čtenářů. Jeden háček to ovšem má. Vizuální obsah musí být originální a přitažlivý. Zákazníci zpravidla preferují autenticitu před dokonalostí.
Obrazový materiál z fotobanky je sice často zdarma, ale byl pořízený pro co nejširší využití. Budete-li se jím prezentovat, těžko se odlišíte od konkurence a navíc to může zavánět trapasem. My u našich klientů doporučujeme využívat fotobanky pro ilustraci nebo dokreslení pozadí, ale všude tam, kde se prezentuje daný produkt nebo služba, je třeba vsadit na originalitu a profesionální produkci. Posuďte sami na jednoduchém příkladu, která fotka ve vás vzbudí větší zájem a emoce.
Jak funguje foto produkce u našeho klienta NextForce?
Jedním z našich klientů, kterému dlouhodobě vytváříme vizuální obsah, je společnost NextForce. S jejími osvědčenými farmaceutickými a kosmetickými produkty pro děti i dospělé jste se už nejspíš v nejedné lékárně setkali. A u nás v SHEANu se social tým stará o jejich facebookový kanál.
Na rozdíl od čistě informativního webového obsahu jsme pro sociální sítě NextForce zvolili strategii uvolněného tónu komunikace a dáváme důraz na autentičnost. Fotoprodukci k tomuto projektu zajišťuje Gabriela Bartošovská, fotografka a specialista na PR i kreativní obsah, která je v kontaktu se všemi marketingovými týmy pracujícími na tomto projektu. Navíc je mámou tří dětí, takže čtenářům a zákazníkům ukazuje produkty lifestylovou formou v tom světle, v jakém je vidí ona sama.
Chci poradit s podobným řešením
Díky vlastnímu autentickému obsahu a dalším krokům, na kterých pravidelně pracujeme, posty na sociálních sítích dosahují lepších výsledků. Občas je to mravenčí práce, která nemusí hned přinášet výsledky, ale jak je vidět, trpělivost se vyplácí.
V případě projektu Next Force se z naší strany nejedná o žádné velkolepé produkční náklady. Prozatím se ubíráme zlatou střední cestou, která nám přináší prostor pro pravidelnou správu sociálních sítí a budování vlastního vizuálního obsahu tvořeného od srdce. Přímo od nás.
Proč vytvářet vlastní vizuální obsah
Když do marketingu zapojíte kvalitního fotografa, který vám zajistí video a foto produkci, získáte materiál, který budete moci využívat napříč většinou marketingových kanálů. V e-shopu, na blogu, sociálních sítích, při tvorbě PPC reklam a dokonce při správném vyplnění alt tagů jimi posílíte i SEO. Díky tomu:
- bude váš obsah napříč marketingovými kanály atraktivnější,
- vzbudíte v (potenciálních) zákaznících a klientech emoce,
- odlišíte se od konkurence,
- váš produkt či služba bude pro cílovou skupinu důvěryhodnější.
Spolupracujeme s ověřenými tvůrci
Jestli se rozhodnete na přípravě produkce spolupracovat s námi, prvním hlavním úkolem bude zadat k vytvoření přesně takový obsah, který ladí s vaší značkou. Začíná to u stanovení potřeb, vytvoření konceptu a produkční zajištění tvorby samotné. O tu se postarají buď naši kolegové z týmu nebo ověření autoři, se kterými spolupracujeme. Prohlédněte si ukázku jejich práce.
Výsledný materiál najde využití nejen na webu a sociálních sítích, ale díky komplexnosti našich služeb je dále zpracováván pro PPC reklamy, v prezentaci společnosti, do tiskových materiálů nebo do článků v online i offline magazínech. Na celý proces tvorby pak navazuje vyhodnocení výsledků a návrh dalších kroků. Samozřejmostí je i připravení voiceoverů a úpravy grafiky, potřebujete-li například vizuální materiál připravit v cizím jazyce nebo ho jinak upravit. Protože jsou požadavky každého z našich klientů individuální a jedinečné, spojte se s námi a my pomůžeme dát vaší představě skutečný rozměr.
Náš brand tým s produkčními materiály rád pomůže
Kvalitní vizuální obsah nemusí stát statisíce. Ani si kvůli němu nemusíte rovnou předplácet hlavní vysílací čas v komerčním televizním kanálu. My doporučujeme začít s kvalitními snímky produktů, zaměřit se na detaily, varianty, návody a způsoby použití, využít různé úhly pohledu, ať už v galerii klasických fotografií, v denních situacích nebo pomocí současných trendů jako je třeba 360° nasnímání. Podívejte se na ukázky všech těchto možností.
Do vašeho vizuálního strarter packu by měl patřit také krátký video nebo foto report s představením firmy, který můžete využít pro zákazníky i obchodní partnery, přiblížení výrobních procesů nebo ukázka toho, co se děje s objednávkou po odeslání. Takové video snadno předá firemní hodnoty, představí zaměstnance, historii nebo budoucí plány a vylepší vnímání vaší společnosti. Trendem v oblasti personalistiky jsou pak náborová videa pro hledání zaměstnanců.
60 % návštěvníků webu si před přečtením jakéhokoli textu nejprve raději pustí video, pokud je k dispozici.