Případové studie

Sbírejte kontakty na potenciální zákazníky pomocí Facebook a LinkedIn Lead Ads. Tento reklamní kanál nabídne uživateli předvyplněný kontaktní formulář a vám už jen stačí aktivně oslovit získané kontakty a proměnit je v nákup či spolupráci. Podívejte se s námi na to, jak takové kampaně vypadají v praxi.

Článek o Facebook Lead Ads

5 faktů o Lead Ads kampaních

  • Nové poptávky i během jednoho dne od startu propagace.
  • Bez nutnosti ladit váš web (dokonce webové stránky vůbec nepotřebujete).
  • V podstatě vše uděláme za vás a předáme vám vysoce kvalifikované kontakty na zájemce o nabídky.
  • Pomohli jsme takto získat nové klienty B2B i B2C firmám, prodat investiční nemovitosti a najít zaměstnance.
  • Naplnili jsme kapacitu firmy z oblasti cestovního ruchu pro konkrétní termíny.

Nechcete číst celý článek? Ozvěte se nám a získejte zdarma konzultaci o tom, zda je pro vaši firmu Facebook a LinkedIn vhodný kanál k okamžitému navýšení poptávek nebo k získání nových zaměstnanců. Možná jste již jen krůček od objevení nového zdroje obratu pro vaše podnikání. Prvotní konzultaci od nás máte zdarma.

 

Příklady cílení reklam na sociálních sítích

Kombinací cílení na LinkedInu a Facebooku existují snad miliony. Většinou nás ale nejvíce zajímají možnosti pro filtrování uživatelů podle věku, povolání, délky praxe, pozice ve firmě, vzdělání a lokality. Můžete cíleně oslovit například:

  • vlastníky strojírenských firem,
  • uživatele ve věku od 25 do 34 let, kteří pracují jako softwaroví inženýři, jsou z Brna a mají praxi od 4 do 6 let,
  • majitele firem do 10 zaměstnanců v Praze,
  • ředitele,
  • techniky z Blanska,
  • vysokoškoláky podle konkrétního oboru.

Příklady cílení reklam na sociálních sítích

Co jsou Facebook a LinkedIn Lead Ads a proč je chtít?

Precizní cílení je klíč k úspěchu. Využijete ho u „klasických“ bannerových reklam a postů, které z FB a LinkedInu jistě znáte. Ale co když chcete ze sociálních sítí vytěžit více? A přitom efektivně? Pak se pusťte do takzvaných Lead Ads reklam, což je způsob propagace, který klasické reklamy posouvá na vyšší úroveň.

Jedná se o reklamy, které do klasických bannerů napojí formulář, jenž zájemci o nabídku vyplní přímo v prostředí dané sociální sítě. Nemusí tak:

  • přecházet na váš web,
  • ztrácet čas s načítáním neoptimalizovaných stránek, 
  • dohledávat si kontaktní údaje nebo pracovat s nějakým vaším kontaktním formulářem.

Jak vypadá Lead Ads kampaň v praxi?

Každý mezikrok u klasické bannerové reklamy vede ke zdržení uživatele a tím i k měřitelnému poklesu výkonu propagace. S Lead Ads využijete potenciál cílového publika na maximum, protože minimalizujete vynaložené úsilí potenciálních zákazníků nebo uchazečů o práci.

Krok 1 –⁠ vytvořte příspěvek a zpropagujte ho

Ukázka tvorby reklamy ve Facebook Lead Ads
 

Uživateli je odprezentována klasická reklama na sociální síti:

Náhled reklamy na sociální síti Facebook

Krok 2 –⁠ na scénu přichází formulář

Vyplnění formuláře ve Facebook Lead Ads

Podrobnosti formuláře facebook lead ads

Po kliknutí na reklamu se ihned otevře formulář v této podobě:

Reklama Linkedin Lead Ads

Vyplnění formuláře v rámci propagačního prvku je bleskové, protože kontaktní údaje jsou mnohdy předvyplněné, a tak stačí párkrát kliknout a kontakt (tzv. lead) na vašeho nového zákazníka nebo zaměstnance už je na cestě k nám.

My tato data zpracujeme do přehledné prezentační tabulky a přepošleme na váš mail. Získáte tak databázi relevantních kontaktů, které čekají, až se jim ozvete.

Jak vypadá lead ads v praxi

Snadno (a rychle) tak můžete:

  • najít kupující pro vaše produkty,
  • získat drahocenné přesně vyspecifikované kontakty na potenciální zaměstnance,
  • dostat vaši nabídku do rukou vysoce postavených pracovníků ve firmách, které jsou pro vás perspektivní,
  • podpořit vaši probíhající obchodní činnost opětovným oslovením firem, které se pokoušíte zobchodovat.

Výhody a nevýhody Lead Ads kampaní

Nejprve se vrhněme na výhody:

  • Není třeba mít formulář na webu (dokonce ani nemusíte mít vlastní web). 
  • Nepotřebujete webdevelopera.
  • Neřešíte měřicí kódy, což je výhoda i kvůli cookies.
  • Realizace a spuštění probíhá bleskově.
  • Standardní rozměry bannerů – možná už je máte připravené z jiných reklamních systémů z dřívějška.
  • Podpora firemních stránek na FB a LinkedIn (nárůst fanouškovské základny uživatelů).
  • Sekundárně i zvýšení návštěvnosti webu (pokud ho máte).

Existuje ale i pár nevýhod:

  • Musíte mít někoho (nejlépe hvězdného obchodníka), kdo bude kontakty rychle oslovovat – čím déle bude kontakt ležet ladem, tím víc si snížíte potenciál k úspěchu.
  • Je nutné každý den hlídat nově získané kontakty. Do mailu si sice můžete nastavit upozornění, ale není dobré na to spoléhat. Proto si i tuto část bereme na svá bedra.
  • Komentáře je třeba kontrolovat a řešit případné dotazy – stejně jako u každé social propagace. S tím také pomůžeme.
  • Zájem cílového publika o vytvořené reklamy nevydrží věčně. Při vyčerpání zájmu je třeba po určité době refreshovat kampaň. I to za vás vyřešíme.

Je to ve vašich rukou. Jdete do toho s námi?

Ozvěte se nám a my zdarma prověříme možnosti, které FB a LinkedIn skrývá pro vaše podnikání. Dáme vám vědět, zda doporučujeme spuštění propagace a odhadneme velikost cílovky. Možná jste na prahu nové éry, protože tyto kanály mohou mít dramatické výsledky pro obory, kde se vhodným způsobem protíná obor firmy a možnosti cílení kampaní LinkedInu a Facebooku.

Martin Fencl

PPC specialistaVíce o mně