Zvýšili jsme počet poptávek, které klient díky PPC reklamě získává, a současně snížili jednotkové náklady na získání poptávky. To stejné můžeme udělat i pro vás.
Jak jsme exaktizací PPC účtů dosáhli nárůstu konverzí za nižší cenu
Když jsme začali pracovat na PPC kampaních firmy Koplast – jednoho z předních zpracovatelů plexi v České republice – sestával Google Ads účet víceméně z jedné velké searchové kampaně. Ta zahrnovala jednotlivé sestavy rozdělené podle nabízených služeb/produktů, klíčová slova v různých typech shod a inzeráty vedoucí v rámci sestavy vždy na stejnou landing page.
Pro názornost, například sestava „plexisklo” obsahovala klíčová slova jako plexisklo cena, plexisklo na míru, plexisklo desky, plexisklo trubky, plexisklo stojánky apod., a všechny inzeráty vedly na jednu stránku.
Po důkladném prozkoumání Google Ads účtu a webových stránek klienta jsme se rozhodli pro postupné zefektivňování účtu s využitím osvědčené metody exaktizace a maximalizace skóre kvality pro snížení nákladů a získání lepší pozice či nižší ceny za proklik.
Tato metoda s sebou nese zpočátku hodně práce při kompletním předělávání struktury v Google Ads, nicméně investované úsilí se velice rychle vrací ve formě zvýšení výkonu (v tomto případě se nám jednalo o nárůst počtu poptávek).
Jak jsme postupovali?
Relevantní klíčová slova (navržená např. Plánovačem klíčových slov) jsme rozpracovali do jednotlivých searchových kampaních vždy ve dvou typech shod – modifikované volné a přesné. Využili jsme samozřejmě i historické údaje a zapracovali do nových kampaní a sestav i klíčová slova a vyhledávací dotazy, které v minulosti přinášely konverze za cenu, která byla v rámci definice KPI stanovena.Jaké jsou výsledky?
Díky využití metody postupné pečlivé exaktizace jsme dosáhli navýšení skóre kvality, prokazatelného snížení nákladů na reklamu, výrazného navýšení počtu konverzí a snížení průměrné ceny za konverzi.
Postupně byl účet zlepšován již před přechodem na exaktizaci, nicméně teprve s ní se výkon účtu rozjel na plné obrátky. Porovnáme-li např. období 1. – 31. 8. 2016 (před exaktizací) s obdobím 1. – 31. 8. 2017 (po exaktizaci), dosáhli jsme v daném období v roce 2017 nárůstu počtu konverzí o 40 % s průměrnou cenou konverze o 64 % nižší než v roce 2016. Co se týče celkové útraty za dané období, podařilo se nám ji snížit až o 50 %.