Případové studie

Sbírejte kontakty na potenciální zákazníky pomocí kampaní Lead Ads na Facebooku, LinkedInu i v Google Ads. Publikum oslovíte poutavými bannery, odprezentujete nabídku a pokud bude zajímavá, získáte kontakty. Uživatelé, kteří projeví zájem, se uloží do přehledné tabulky a na vás pak již je oslovení rozehřátých leadů. Podívejte se s námi na to, jak takové kampaně vypadají v praxi a proč dobře fungují.

Článek o Facebook Lead Ads

4 fakta o Lead Ads kampaních

  • Nové poptávky i během jednoho dne od startu propagace.
  • Bez nutnosti ladit váš web (dokonce webové stránky vůbec nepotřebujete).
  • V případě využití našich služeb v podstatě vše uděláme za vás a předáme vám vysoce kvalifikované kontakty na zájemce o nabídky.
  • Lead Ads kampaně umožní například získat nové klienty B2B i B2C firmám, prodat investiční nemovitosti a najít zaměstnance.

Nechcete číst celý článek? Ozvěte se nám a získejte zdarma konzultaci o tom, zda je pro vaši firmu Lead Ads vhodný kanál k okamžitému navýšení poptávek nebo k získání nových zaměstnanců. Možná jste již jen krůček od objevení nového zdroje obratu pro vaše podnikání. Konzultaci od nás máte zdarma.

 

Jak lze kampaně Lead Ads zacílit?

Kombinací cílení na LinkedInu a Facebooku existují snad miliony. Většinou nás ale nejvíce zajímají možnosti pro filtrování uživatelů podle věku, povolání, délky praxe, pozice ve firmě, vzdělání a lokality. Můžete cíleně oslovit například:

  • Vlastníky strojírenských firem,
  • uživatele ve věku od 25 do 34 let, kteří pracují jako softwaroví inženýři, jsou z Brna a mají praxi od 4 do 6 let,
  • majitele firem do 10 zaměstnanců v Praze,
  • ředitele,
  • techniky z Blanska,
  • vysokoškoláky podle konkrétního oboru.

Snadno (a rychle) tak můžete:

  • Najít kupující pro vaše produkty,
  • získat drahocenné přesně vyspecifikované kontakty na potenciální zaměstnance,
  • dostat vaši nabídku před oči vysoce postavených pracovníků ve firmách, které jsou pro vás perspektivní,
  • podpořit vaši probíhající obchodní činnost opětovným oslovením firem, jež se pokoušíte zobchodovat.

Příklady cílení reklam na sociálních sítích

Jak kampaně Lead Ads vypadají a fungují?

Uživateli je odprezentována klasická reklama, která například v rozhraní LinkedInu vypadá takto:

Náhled reklamy na sociální síti Facebook

Po kliknutí na reklamu se ihned otevře formulář v této podobě:

Reklama Linkedin Lead Ads

Kontaktní údaje jsou mnohdy předvyplněné, a tak potenciálním klientům stačí párkrát kliknout a kontakt (tzv. lead) už je na cestě k nám.

My tato data zpracujeme do přehledné prezentační tabulky a přepošleme na váš mail. Získáte tak databázi relevantních kontaktů, které čekají, až se jim ozvete.

Jedná se o reklamy, které do klasických bannerů napojí kontaktní formulář. Potenciální klient tak:

  • Nemusí přecházet na váš web a tam hledat kontaktní údaje,
  • neztrácí čas načítáním neoptimalizovaných stránek, předání kontaktu řeší ve vyladěném nativním formuláři (roste tak míra vyplnění).

Pro vás pak Lead Ads znamená, že:

  • Nemusíte mít vlastní web,
  • nepotřebujete webdevelopera,
  • neřešíte měřicí kódy, což je výhoda i kvůli cookies,
  • realizace a spuštění probíhá bleskově,
  • využívají se bannery standardních rozměrů - možná už je máte připravené z jiných reklamních systémů z dřívějška,
  • kampaně současně podporují růst firemních stránek na FB a LinkedIn (rozšíření fanouškovské základny uživatelů).

Každý mezikrok u klasické bannerové reklamy vede ke zdržení uživatele a tím i k měřitelnému poklesu výkonu propagace. S Lead Ads využijete potenciál cílového publika na maximum, protože minimalizujete vynaložené úsilí potenciálních zákazníků nebo uchazečů o práci.

Kdy využít Facebook Lead Ads, LinkedIn Lead Ads a kdy rozšíření o formulář v Google Ads?

Každý z těchto tří systémů je specifický:

  • Facebook Lead Ads se může hodit více pro sběr kontaktů v oblasti B2C - nemá totiž detailní možnosti pro oslovování konkrétních pracovníků v managementu firem, oborových specialistů a podobně. Naproti tomu má ale masový zásah, takže pokud je požadavkem detailní oslovení určité geografické oblasti, s požadavkem maximálního zásahu (což se často využívá pro hledání méně seniorních zaměstnanců nebo propagaci služeb pro širší publikum), jde o vhodnou platformu.
  • LinkedIn Lead Ads je perfektní pro oslovení oborových profesionálů nebo výše postavených stakeholderů, využívá se tedy pro: B2B nabídky určené obchodníkům, manažerům nebo vlastníkům firem, B2C komunikaci se zaměřením na movitější klientelu, hledání zaměstnanců s cílením na konkrétní dovednosti nebo praxi.
  • Rozšíření o formuláře v Google Ads se využívá jako doplněk klasických reklam ve vyhledávání a v obsahové síti. V searchi tak může být výhodou vysoká efektivita v závislosti na použitých klíčových slovech. V obsahové síti potom ovšem kampaně Google Ads často naráží na slabší možnosti cílení oproti FB nebo LinkedInu. Problematické také může být splnění požadavků co se týče minimálního spendu a historie Google Ads účtu, tento typ kampaní tak není pro každého - zpravidla není možné je spustit na zelené louce bez toho, abyste už v minulosti kampaně Google Ads provozovali.

Na co je třeba pamatovat?

Lead Ads kampaně všech výše zmíněných typů kladou větší nároky na pružnost vašich obchodníků. Na kontakty je třeba reagovat co nejdříve, dokud jsou rozehřáté působením reklamy.

  • Musíte mít někoho (nejlépe hvězdného obchodníka), kdo bude kontakty rychle oslovovat – čím déle bude kontakt ležet ladem, tím víc si snížíte potenciál k úspěchu.
  • Je nutné každý den hlídat nově získané kontakty. Do mailu si sice můžete nastavit upozornění, ale není dobré na to spoléhat. Proto si i tuto část bereme na svá bedra.
  • Komentáře je třeba kontrolovat a řešit případné dotazy – stejně jako u každé social propagace. S tím také pomůžeme.
  • Zájem cílového publika o vytvořené reklamy nevydrží věčně. Při vyčerpání zájmu je třeba po určité době refreshovat kampaň. I to za vás vyřešíme.

S jakou minimální investicí počítat?

Při výpočtu ceny kampaní Lead Ads je třeba zohlednit několik složek:

  • Náklady na práci spojenou s prvotním nastavením reklamních účtů,
  • cenu tvorby bannerů,
  • nastavení kampaní a průběžnou správu,
  • investici do reklamního kreditu.

Celkové náklady při spuštění a správě agenturou se pro jeden Lead Ads kanál pohybují zpravidla od cca 20 000 Kč až po stovky tisíc korun měsíčně. Samozřejmě je možné začít s menším rozsahem práce a kreditu, nicméně pokud má mít kampaň dobrý dosah, je třeba ho zaplatit. Objem práce obvykle roste ve vztahu k objemu investice do kreditu pomaleji - čím vyšší celková investice, tím větší podíl částky jde přímo do zásahu cílových skupin a roste tak návratnost.

Je to ve vašich rukou. Jdete do toho s námi?

Ozvěte se nám a my zdarma prověříme možnosti, které FB a LinkedIn skrývá pro vaše podnikání. Dáme vám vědět, zda doporučujeme spuštění propagace a odhadneme velikost cílovky. Možná jste na prahu nové éry, protože tyto kanály mohou mít dramatické výsledky pro obory, kde se vhodným způsobem protíná obor firmy a možnosti cílení kampaní LinkedInu a Facebooku.
 

Martin Fencl

PPC specialistaVíce o mně