Případové studie

Influencer marketing na nás číhá na každém rohu. A i když je tak oblíbený, stále  spousta firem tápe nad tím, jak ho uchopit a co víc, aby se jejich investice do influencerů vůbec vyplatila.

Každá spolupráce s influencery totiž něco stojí. Ať už se bavíme o financích nebo času, který do celého procesu investujete. Odměnou vám pak je vedle zvýšení povědomí o značce také kvalitní a hodnotný obsah. A právě o ten tu běží. Nenechávejte ho ležet ladem a dostaňte z domluvené spolupráce maximum.

Mám tu výhodu, že znám spolupráce z obou stran. V agentuře SHEAN na straně klientů a jako tvůrce blogů Recepty dětem a Čtyři zdi naopak z té blogerské. Za víc jak 8 let psaní a focení jsem měla tu čest být součástí kampaní pro Electrolux, AEG, Rohlík, Slevomat a například se SONNENTOREM, Bzeneckým octem a Labonou mě pojí dlouhodobá spolupráce. I díky tomu vám tu můžu představit hned několik konkrétních možností, jak pracovat s materiály od influencerů.

1. Sdílení na sociální sítě

Tato varianta se nabízí jako první. Všechny články, recenze i doporučení dostaňte mezi své fanoušky a sledující. A to klidně i opakovaně. Samozřejmě že nenasdílíte stejný článek třikrát v jednom týdnu, ale postupně z něj vypíchněte různé části v rozmezí více týdnů.

Co získáte?

V případě, že se s influencerem označíte navzájem, tak vám spolupráce navíc přinese i nové sledující. Zároveň máte k dispozici zajímavý obsah pro své sítě, včetně fotek.

Konkrétní ukázka

Série výstupů od blogerek pro český e-shop Bagmaster.cz. Pro Bagmaster jsme domluvili propagaci hned u několika mamablogerek, které aktuálně řešily výběr batohů pro děti.

spolupráce s influencerem

bagmaster spolupráce s influencery

Pro NextForce plánujeme kampaně již několik let. Za tu dobu se nám povedlo dostat mezi fanoušky krém na paty, ruce a krémpastu na opruzeniny i pro sportovce.

spolupráce s blogery

Myslíte si, že se dají propagovat pouze designové výrobky, kosmetika a jídlo? Opak je pravdou! I pro plastová okna jsme našli vhodný blog a materiály následně využili na sítě Skladových oken.

skladová okna spolupráce s influencerkou

2. Fotky na web, sociální sítě a bannery

Spousta blogerů a influencerů skvěle fotí. Někteří z nich mají k dispozici dokonce zrcadlovku, takže jejich fotky a videa pak díky autentičnosti kolikrát předčí klasické produktové fotky. Už při domlouvání podmínek spolupráce si o ně tedy nebojte říct. Můžete je pak využít pro svoje sociální sítě, na web k produktům, do článků nebo na reklamní bannery.

Co získáte?

Jedinečný materiál, který vás odliší od konkurence a více přiblíží k zákazníkům. V některých případech díky tomu dost podstatně ušetříte za fotografa, kterého byste museli platit kvůli lifestylovým produktovým fotkám.

Konkrétní ukázka

Využití fotek od blogerek u výrobce českých batohů a doplňků do školy Bagmaster.

spolupráce s influencery tašky pro děti

bagmaster focení produktů influencer

Fotky z kampaně pro NextForce:

spolupráce agentury s blogerem

foceni pro nextforce
focení dětských batohů od influencerů

3. Recenze produktů a služeb

Vytáhněte z recenze od influencera to nejzajímavější a přidejte to přímo k testovanému produktu/službě.

Co získáte?

V první řadě důležitou zpětnou vazbu. I když si možná říkáte, že vám bude influencer určitě vše vychvalovat do nebes, realita je taková, že pokud si vyberete dobře, řekne vám daná osobnost vše tak, jak je. Hodí se to například u testování nových produktů a služeb. Máte pak šanci odladit mouchy, které by kazily výsledný dojem.

V rámci social proof je doporučení od expertů a oblíbených influencerů k nezaplacení. To mi věřte.

Konkrétní ukázka

Výsledky testování krémpasty Zitenax na webu Testováno na dětech.

social proof recenze blogerky

Oblíbený krém na paty Uxitol 25 vyzkoušela i známá česká herečka Lucie Benešová. Citaci z její recenze jsme použili na FB stránky NextForce.

spolupráce s herečkou Benešovou

4. Obsah pro blog, magazín, newsletter i tištěné formáty

Píšete články na blog, do magazínu a poradny? Máte hned několik variant, jak výstupy influencerů využít. V prvé řadě do krátké aktuality čistě zmínka o tom, kdo, co a jak testoval. Víc rozepsat se můžete na blog a do poradny, kde už půjdete do hloubky. Jen pozor na duplicity. Bez obav použijte krátké citace, ale rozhodně nekopírujte celé články.

Co získáte?

Námět pro psaní článků a originální obsah, který vaše konkurence nemá.

Konkrétní ukázka

influenceři spolupráce

5. Citace do reklam

V tomto případě nezapomínejte na to, že si musíte hned na začátku spolupráce specifikovat, kde všude můžete použít citace z článku/postů.

Co získáte?

Pokud jde o známou osobnost, která je u vaší cílové skupiny oblíbená, tak je víc než pravděpodobné, že bude (nejen) u PPC inzerátů dobře vypadat její hodnocení.

6. Kombinace všech zmíněných variant

Netřeba dlouze vysvětlovat. Asi je vám jasné, že nejlepší je, když se vše výše zmíněné povede namíchat tak, abyste získaný obsah využili na úplné maximum

Na co nezapomínat

  • Chcete použít fotky, videa, texty a citace? Spousta influencerů to bere jako samozřejmost, ale i tak vám jednoznačně doporučuji se na všem předem domluvit. Ideálně textově a ne jen po telefonu.
  • Při sdílení pak nezapomínejte na uvedení autora.
  • Dlouhodobá spolupráce je výhodnější pro všechny strany, pro fanoušky a vaše sledující podstatně více uvěřitelná. Budujte si komunitu postupně a v případě, že vám daná spolupráce vyhovuje, pokračujte v ní.
  • Díky získanému obsahu se mnohem lépe kompenzují celkové náklady na kampaně.

A co říkají na naši práci klienti?

Minulý rok jsme se společně s Gabrielou Bartošovskou z agentury SHEAN pustili do oslovení několika blogerek na Instagramu za účelem zvýšení povědomí o naší značce BAGMASTER a posílení samotného Instagramu. 
Gabča oslovila hned několik blogerek, které s námi rády navázaly spolupráci. Každá blogerka s dětmi otestovala naše batohy, a vznikly i 2 skvělé články od blogerek Katy_Osicka a Ze života Gabi – Recepty dětem. Oba články jsou velice detailně zpracované a zábavné. Čtenář se dozví, co přesně se na batozích dětem líbilo, několik technických parametrů a v článku od Gabči i informaci o zdravé svačině pro děti. 
Moc si všech oslovených blogerek vážíme, a výsledky nás opravdu potěšily! Budeme se těšit na další spolupráci a zviditelnění naší značky na platformě Instagram.

Anna Kulichová, Bagmaster.cz

Díky spolupráci se společností Shean, jmenovitě s Gábinou Bartošovskou, jsme ve společnosti NextForce doslova uvěřili v sílu influencerů.
Kromě samotných výstupů je pro nás vždy cenná právě osobní zkušenost, bez kterého by spolupráce ani nemohla začít, celý proces od výběru, oslovení, dohody nad timingem i rozsahem spolupráce je pro nás díky Shean daleko snazší, vlastně je to díky vám radost. Neskutečně nás nabíjí, těší a motivuje, když influencer/influencerka pro náš produkt „zahoří“ - tak jako my - to jde potom vše daleko snáz. Díky chytrému přístupu, zkušenostem ale zejména kontaktům Gábiny mezi influencery (ano, sama je respektovanou influencerkou) jsme tak schopni velice efektivně a ve správný čas zacílit skupiny zákazníků, které bychom jiným způsobem oslovovali jen velmi těžko.

Mgr. Marek Hochmann, vedoucí marketingu NextForce a.s.

Láká vás zjistit, jestli by vše zmíněné fungovalo i u vás? Zajímá vás, jaké influencery bychom pro vás našli a co vše by se dalo vymyslet? Stačí nám napsat.
 

Gabriela Bartošovská

Správkyně sociálních sítí a PR specialistkaVíce o mně