Případová studie UX + SEO – zvýšení počtu odeslaných formulářů o 101,62 %

Fakta:

  • jedná se o zaběhnutý web z oblasti strojírenství
  • web je kontinuálně rozvíjen
  • web klienta - www.koplast.cz
Fakt, že je třeba měřit výkonnost i u firemních webů, tedy ne pouze u e-shopů, si uvědomily již mnohé firmy. Ze získaného kontaktu pomocí webového formuláře může totiž vzniknout zajímavý obchod a web tím pádem nemusí sloužit pouze jako obyčejná vizitka, ale bude generovat skutečné zisky.

Jaký byl cíl klienta?

Hlavní cílem klienta bylo zvýšení počtu odeslaných poptávkových formulářů, tedy maximální vytěžení stávajících zákazníků. Společně s tím byl záměr zvýšit návštěvnost z organického, tedy neplaceného vyhledávání. Hlavní body na kterých bylo zapracováno:
  • zvýšení konverzního poměru odeslaných formulářů
  • navýšení návštěvnosti z organického vyhledávání

Stav před začátkem prací

Poptávkový formulář

Na stránkách se nacházel poptávkový formulář, na který se dalo dostat proklikem z hlavního menu, případně z úvodní stránky. Pokud se však zákazník dostal přímo na konkrétní stránku, neměl z textu možnost se do poptávkového formuláře proklikat. Mohlo tedy docházet k tomu, že musel zdlouhavě poptávkový formulář nebo kontakty hledat.
 
Obr. 1 - Vývoj počtu odeslaných formulářů před začátkem prací (leden-červen 2015)

Organická návštěvnost

Kvalitní interní odkazy na webu mohou stránce pomoci také ve vyhledávačích. Na ukázkovém webu však všechny interní odkazy v textu vedly na úvodní stránku, což mohlo být kontraproduktivní. Dále na webu nebyla častá práce s obsahem a nebyla zahrnuta všechna zajímavá klíčová slova. Nelze říci, že by na webu bylo něco znatelně špatně, ale ukázalo se nám mnoho možností, jak ho dále rozvinout.

Provedené úpravy

Poptávkové formuláře 

Provedli jsme nasazení poptávkového formuláře do každé kategorie, kde je také uvedeno, o co konkrétně má zákazník zájem. Díky tomu klient nemusel zdlouhavě hledat možnost kontaktu, ale ihned mohl danou firmu s jeho problémem kontaktovat. Společnost také ví, odkud daná zpráva přišla a má možnost na to adekvátně reagovat. 

Organická návštěvnost

Jak již bylo uvedeno, z technického hlediska se na webu nenacházely větší problémy. Bylo pouze třeba zapracovat na obsahové stránce a to hlavně u služeb, které jsou pro firmu klíčové. Místo jednorázové změny všech textů, jsme přistoupili k pravidelným a postupným updatům jednotlivých kategorií, které byly seřazeny dle priorit. Pravidelné updaty mohou mít u vyhledávačů větší význam než jednorázové přepsání všech kategorií. V tomto případě bylo také zapracováno na přidání longtailových výrazů a nových klíčových slov.
 
Zároveň jsme upravili interní prolinkování přímo v textu, kde byly zrušeny prolinky se stejným anchor textem (text odkazu na který kliká uživatel) na homepage. Kde to bylo smysluplné, přistoupili jsme na prolink na jinou jinou kategorii s rozdílným anchor textem.
 
Za půl roku práce, leden-červen 2016, se nám povedlo zvýšit počet odeslaných formulářů o 101,62 % a konverzní poměr vylepšit z 1,15 % na 1,90 %. Uvedená číslo jsou v porovnání se stejným obdobím minulého roku.
 
Obr. 2 - Změna počtu odeslaných formulářů za období leden-červen 2016 v porovnání se stejným obdobím v roce 2015
 
Společně s tím bylo dosaženo také zvýšení návštěvnosti z organického vyhledávání o 18,26 %. Z této návštěvnosti se počet odeslaných formulářů zvedl o 80 %!
 
Obr. 3 - Změna organické návštěvnosti za období leden-červen 2016 v porovnání se stejným obdobím v roce 2015
 
Dle těchto údajů lze říci, že předem dané cíle jsme splnili. V dalších pracích a úpravách se bude nadále pokračovat, můžeme tedy očekávat další růst organické návštěvnosti.
 
Chcete také zvýšit význam vaší prezentace v organickém vyhledávání nebo lépe vytěžit vaše stránky? Kontaktujte nás!
 

Zpět na výpis článků

Proč spolupracovat s námi?

Spojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávajíSpojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávají
Stále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkůmStále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkům
Máme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislíMáme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislí
Účastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničíÚčastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničí
Naším obchodníkem jsou referenceNaším obchodníkem jsou reference
Do projektů neustále implementujeme nové technologieDo projektů neustále implementujeme nové technologie
Jsme lidští – vzájemné nápady konzultujemeJsme lidští – vzájemné nápady konzultujeme
Máme více jak 10 roků zkušenostíMáme více jak 10 roků zkušeností

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.