Případové studie

Umíte vydělat přáním k svátku 240 tisíc? My ano. Stálo nás to jen dvě hodiny práce a tržby z této automatické kampaně generujeme dál. Navíc klientovi šetříme tisíce ročně automatickým mazáním neaktivních kontaktů. Nejen díky těmto automatizacím je mailing jeden z nejúspěšnějších marketingových kanálů našeho klienta, firmy Ledshopik.cz, která prodává interiérové a exteriérové LED osvětlení. Jak jsme toho dosáhli?

E-mail marketing

U klienta se staráme o pravidelnou správu e-mailových kampaní od roku 2019. Ze začátku byl k tomuto kanálu skeptický. Nebyl si jistý, zda jeho cílovou skupinu pravidelné newslettery dokáží oslovit. Brzy nás ale výsledky e-mailingu přesvědčily o opaku. 

Kampaně začaly generovat skvělé výsledky. Dokonce i menší newslettery s LED osvětlením do akvárií nebo velikonoční tématikou nás překvapily, protože utržily statisíce korun. Mailingu se dařilo natolik, že návratnost investic se vyšplhala nad 800 %. Když jsme viděli, že na e-mail marketing zákazníci LEDshopiku slyší, rozhodli jsme se tento kanál posunout na další level. Kvůli tehdy omezeným možnostem propojení služby Ecomail s e-shopem jsme do začátku zvolili základní dvě automatizace – svátkovou a reaktivační.

Vydělat přes 240 tisíc přáním k svátku za dva roky? Stačily dvě hodiny práce

Jako první jsme pro klienta připravili základní dvoukrokovou automatizaci, která posílá zákazníkům přání k svátku. Součástí e-mailu je kód na 10% slevu jako dárek k svátku. Pokud první e-mail z automatizace zákazník neotevře, odešle se za 14 dní další. Z automatizace jsou vyjmuty B2B kontakty, takže se zasílá pouze na maloobchodní zákazníky.

V druhém kroku automatizace se po zmíněných 14 dnech odešle druhý e-mail s přidanou urgencí, který připomíná končící platnost kuponu a navíc obsahuje doporučený produkt. Na ten mohou zákazníci rovnou uplatnit slevu a motivuje je to k nákupu.

efektivní e-mail kampaň

Nastavit svátkovou automatizaci nám zabralo zhruba dvě hodiny a měla sloužit pouze jako testovací hřiště pro budoucí automatizace. O to příjemnějším překvapením bylo to, že zákazníci začali sváteční slevu hromadně využívat. Od spuštění automatizace v březnu 2021 až do června 2023 vygenerovala přes 240 tisíc korun. To i s cenou práce znamená návratnost investic 12 201 %. To jen dokazuje, jak účinné automatizované rozesílky jsou. A to i ty nejzákladnější.

Chci taky vydělat díky newsletterům

Smazali jsme neaktivní kontakty a ušetřili 18 tisíc za rok

Druhou automatizací, kterou jsme pro klienta připravili, je reaktivační automatická rozesílka. Automaticky se spustí na ty kontakty, které více než půl roku neotevřely žádný z e-mailů. Tato rozesílka opět probíhá ve dvou krocích. 

V prvním e-mailu se zákazníkovi připomeneme a jako odborníci na LED osvětlení nabídneme nejčtenější články z poradny na e-shopu. Ve spodní části newsletteru mu dáme možnost se ihned z rozesílky odhlásit, nebo potvrdit, že chce nadále dostávat informace o slevách a novinkách. Ať klikne na cokoliv, okamžitě je vyjmutý z automatizace a další kroky už jej neberou v potaz.

Na zákazníky, kteří předchozí e-mail neotevřeli, nebo nekliknuli ani na jednu z nabízených možností, je pak zaměřena druhá kampaň. V té zákazníkům nabízíme produkty a odkazy na kategorie z e-shopu. Zároveň v kampani připomínáme, že pokud zůstanou odběrateli newsletterů, budeme je informovat o speciálních slevových akcích a žhavých novinkách z e-shopu.
 

jak dělat e-mail marketing

Pokud se v jednom z e-mailů zákazníci vyjádří, že o rozesílku nemají zájem, nebo ani jeden z newsletterů neotevřou, jsou automaticky odhlášeni. Od září 2021, kdy jsme reaktivační automatizaci spustili, bylo takto odhlášeno přes 4 000 kontaktů. Díky tomu jsme se u účtu klienta vyhnuli navýšení tarifu u Ecomailu a ušetřili za rok 18 360 Kč

Mimo to se nám podařilo proměnit přes 500 neaktivních kontaktů zpět v aktivní a přivést další tisíce korun do tržeb. Po odhlášení „mrtvých duší“ se také dvojnásobně zvedla míra otevření u kampaní. Jak tedy vidíte, nemilosrdně odhlašovat dlouhodobě neaktivní zákazníky z rozesílky se vyplatí

e-mailingová kampaň a výsledky pravidelného rozesílání newsletterů

A co nás čeká dál?

Díky aktuálně plánovanému propojení e-shopu s Ecomailem se letos chystáme připravit nové pokročilé automatizace, včetně připomínky opuštěného košíku, a přinést ještě více tržeb z e-mailingu nad rámec pravidelných rozesílek. Zároveň budeme i nadále vylepšovat stávající automatizace, aby měly ještě lepší výsledky. 

Pokud chcete i vy zaujmout zákazníky v e-mailové schránce, neváhejte nás kontaktovat. Rádi pro vás připravíme kompletní strategii mailingu a postaráme se o pravidelnou rozesílku a optimalizaci automatizací. Díky našemu partnerství s Ecomailem navíc získáte první měsíc tarifu zdarma

Chci to poslat do světa

e-mailový marketing případová studie

Martin Coufal

Správce e-mailových kampaní a copywriterVíce o mně