CRO - zvýšení konverzních poměrů na webu

Každý podnikatel by měl znát účel, za nímž buduje vlastní web. V případě, že tomu tak opravdu je, s ním dokážeme efektivně komunikovat a pracovat na plnění stanovených cílů webu. Konverzí rozumíme splněný cíl na webu (objednávka, odeslání poptávkového formuláře, registrace, přihlášení k odběru e-mailů, apod.). Udává se v procentech, resp. přijde-li na váš web 100 návštěvníků a jeden z nich odešle poptávkový formulář, je konverzní poměr roven jednomu procentu. Úkolem prací pro zvýšení konverzních poměrů je při konstantní návštěvnosti doručit více poptávek, objednávek, registrací apod.

Pro koho se zvyšování konverzních poměrů hodí

Zabývat se zvýšením konverzních poměrů na webu má smysl pro každého, kdo již má na webu stabilní návštěvnost a ví co od webu může očekávat. V takovém případě může být naše případná spolupráce velice efektivní. Uvedené tvrzení navíc platí jak u e-shopů, tak u webových prezentací. Postupy jsou mírně odlišné, avšak princip zůstává stále stejný. Pojďme se nyní podívat na to, jak v praxi postupujeme a jaké záležitosti budeme při spolupráci řešit.

Jaké postupy pro zvýšení konverzních poměrů používáme

  • Seznámení se s businessem klienta, jeho pochopení a stanovení cílů
  • Analýza cílové skupiny klienta
  • Příprava přistávacích stránek na webu pro předem určené množiny klíčových slov
  • Analýza cesty zákazníka k možnému plnění cílů webu -> návrh na maximální zjednodušení cesty
  • Stanovení strategie prezentace konkurenčních výhod klienta
  • Návrh úprav na webu klienta pro zvýšení důvěry mezi zákazníkem a poskytovatelem služby/produktu
  • Nastavení analytických nástrojů

Jak to může vypadat v praxi

Pro jednoho z našich klientů, u něhož jsme realizovali zvyšování konverzních poměrů, došlo už během prvních 4–6 měsíců k navýšení konverzních poměrů o 2,12 %. Níže uvádíme statistiky ukazujicí 2. měsíční vývoj. Počáteční čísla jsou brána opět dva měsíce zpětně, aby byl statiský vzorek relevatní.

Jak jsme posupovali a co jsme v praxi řešili

  1. Seznámili jsme se businessem klienta
  2. Vzhledem k tomu, že klient věděl, co od webu očekává, jsme měli ulehčenou cestu pro stanovení cílů
  3. Nastavili jsme analytické nástroje pro měření
  4. Analyzovali jsme přístupové cesty návštěvníků pro plnění cílů
  5. Byly navrhnuty postupy, jak tyto cesty zjednodušit a napřímit
  6. Do webu byly zakomponovány prvky pro snazší navigaci
  7. Pomocí nástroje na nahrávání uživatelů byl analyzován i samotný poptávkový formulář – byly analyzovány místa, kde měli uživatelé problém s pochopením jednotlivých částí
  8. Vyhodnocení provedených úprav, korekce a nastavení dalších vylepšení
Výsledky před 1. vlnou úprav Počet poptávek za 60 dnů: 2 731,
Konverzní poměr: 3,91 %
❮ 60 dnů ❯
Výsledky po 1. vlně úprav Počet poptávek za 60 dnů: 3 059
Konverzní poměr: 6,03 %
 

Případová studie na zvýšení obratu e–shopu za pomoci SEO
Jaký má vliv práce na SEO a obsahové strategii na celkový obrat e–shopu? Připravili jsme pro vás názornou případovou studii. Návštěvnost e-shopu z organického vyhledávání jsme zvedli o 173,5 %.
Případová studie UX + SEO – klasický web
Fakt, že je třeba měřit výkonnost i u firemních webů, tedy ne pouze u e-shopů, si uvědomily již mnohé firmy. Ze získaného kontaktu pomocí webového formuláře může totiž vzniknout zajímavý obchod a web tím pádem nemusí sloužit pouze jako obyčejná vizitka, ale bude generovat skutečné zisky.

Proč spolupracovat s námi?

Spojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávajíSpojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávají
Stále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkůmStále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkům
Máme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislíMáme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislí
Účastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničíÚčastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničí
Naším obchodníkem jsou referenceNaším obchodníkem jsou reference
Do projektů neustále implementujeme nové technologieDo projektů neustále implementujeme nové technologie
Jsme lidští – vzájemné nápady konzultujemeJsme lidští – vzájemné nápady konzultujeme
Máme více jak 10 roků zkušenostíMáme více jak 10 roků zkušeností

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.