Zvýšení obratů a zisků u e-shopů

V České republice je jedna z největších koncetrací e-shopů v přepočtu na obyvatele. Mezi některými lidmi je navíc rozšířen mýtus o tom, že mít e-shop rovná se snadný výdělek. Zní to přeci skvěle, stačí si najít sortiment, který je vám blízký, nakoupit základní zboží skladem, popřípadě se dohodnou s dodavatelem, vytvořit e-shop a peníze se jen pohrnou. Jaká je, ale opravdu realita?

V první fázi je třeba si uvědomit v jaké situaci se nacházíte a kam směřujete

V praxi se většnou setkáváme s 3 variantami, kdy nás klienti žádají o radu:
  1. E-shop prozatím neexistuje a projekt se staví na zelené louce – mnohdy je toto nejlepší varianta, protože je možné problematiku projít od začátku s klientem a nastavit práce tak, aby e-shop mohl v konkurenci obstát. Avšak pozor, mezi lidmi je rozšířen další mýt o tom, že spuštěním e-shopu všechny útrapy končí a peníze se jen pohrnou. Je třeba si uvědomit, že spuštěním e-shopu práce a projekt nekončí, ale naopak začíná.
  2. E-shop již existuje, klient se však rozhodl jej předělat – důvodů pro tento krok může být nespočet. Pokud nás klient s takovým požadavkem osloví, nejdříve se snažíme analyzovat situaci, následně navrhnout ideální řešení. Vždy se snažíme pro klienta navrhovat takové řešení, aby bylo v předem určeném horizontu rentabilní. Dodržujeme také postupy, které eliminují ztrátu návštěvnosti z vyhledávačů při spuštění nové verze webu, hladký přechod při spuštěných PPC kampaních, apod. Naším cílem není prodat další e-shopové řešení a dát od něj ruce pryč, naším cílem je poskytnout k projektu plné poradentsví, aby váš projekt mohl v konkurenci ostatních webů opravdu uspět a vrátit vám investované peníze.
  3. E-shop již existuje, klient jej prozatím předělávat nehodlá, ale nějak to není ono, návštěvnost stagnuje, objednávky také a chtělo by to tak říkajíc nakopnout, dám tomu impulz – ano i s tímto přístupem se setkáváme. V takových případech s vámi opět projdeme vaši situaci a pokusíme se nastavit práce a nápady pro zlepšení tak, aby se vynaložená investice vracela i se současným řešením.

Co dál, jak tedy zní recept na úspěšný e-shop

  1. V první fázi musíte být vidět, a aby to nebylo tak jednoduché, musíte být vidět na správných místech. K tomu je třeba znát dokonale vaši cílovou skupinu. Je třeba vědět, kde kde se pohybuje a jaký obsah ji zajímá.
  2. Pokud již potenciálního zákazníka na web dostanete, musíte ho přesvědčit, že váš produkt stojí za koupi a vy jste ti praví, na které se může spolehnout v případě problému. Jinými slovy musíte si se svým zákazníkem vybudovat důvěru. V praxi to znamená vyzdvihnout vaše silné stránky, výhody oproti konkurenci, kvalitní servis, rychlost dodání, dopravu zdarma, benefity, kvalitně popsané a nafocené produkty apod. Z vašeho webu musí přímo sálat, že vám na provozovaném businessu záleží a myslíte to 100% vážně. Ve chvíli, kdy toto u vás na webu potenciální zákazník pochopí, zvyšujete míru pravděpodobnosti konverze a vytváříte z potenciálních zákazníků ty reálné.
  3. Abyste mohli vaše finanční zdroje alokovat efektivně, je třeba vědět, jaký zdroj návštěvnosti pro vás pracuje a kolik vám ve výsledku vydělává peněz. Je tedy třeba analyzovat.

Jakou problematiku budeme společně řešit

Vzhledem k tomu, že každý majitel e-shopu je jedinečný a jeho představa je unikátní, bude i recept na úspěch originální a sestavený na míru. Pojďme se tedy ve stručnosti podívat na jednotlivé ingredience, které společně namícháme:
  1. Analyzujeme situaci, ve které se nacházíte a najdeme cíl kam směřujeme
  2. Vydefinujeme vaši cílovou skupinu a zjistíme, kde se nachází
  3. Určíme kanály, pomocí kterých oslovíme vaši cílovou skupinu s cílem dostat ji na web
  4. Určíme si obsahovou strategii, abychom vaši cílovou skupinu dokázali zaujmout
  5. Analyzujeme web jako takový a pokusíme se vytvořit mezi vaším e-shopem a koncovým zákazníkem maximální důvěru
  6. Ověříme, zda nemají uživatelé na webu nějaké problémy – s nákupním procesem, nedostatkem informací, apod.
  7. Veškeré práce zpětně analyzujeme a vyhodnotíme návratnost jednotlivých kanálů

Jak taková spolupráce může dopadnout v praxi

Výsledky na počátku spolupráce Počet objednávek/měsíc: 50
Obrat/měsíc: cca 115 tis. bez DPH Konverzní poměr: 3,91 %
❮ 3 roky ❯
Výsledky po cca 3 letech Počet objednávek/měsíc: 300
Obrat/měsíc: cca 900 tis. bez DPH
 

Abychom pro klienta byli užiteční, kromě samotného obratu a zisku řešíme také průměrnou hodnotu objednávky a její cílené navyšování. Dále životnost zákazníka, neboť stálý zákazník je z hlediska budoucího růstu podnikání váš nejdůležitější spojenec.
Případová studie na zvýšení obratu e–shopu za pomoci SEO
Jaký má vliv práce na SEO a obsahové strategii na celkový obrat e–shopu? Připravili jsme pro vás názornou případovou studii. Návštěvnost e-shopu z organického vyhledávání jsme zvedli o 173,5 %.
Případová studie UX + SEO – klasický web
Fakt, že je třeba měřit výkonnost i u firemních webů, tedy ne pouze u e-shopů, si uvědomily již mnohé firmy. Ze získaného kontaktu pomocí webového formuláře může totiž vzniknout zajímavý obchod a web tím pádem nemusí sloužit pouze jako obyčejná vizitka, ale bude generovat skutečné zisky.

Proč spolupracovat s námi?

Spojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávajíSpojujeme svět marketingu a tvorby na internetu – naše řešení prodávají
Stále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkůmStále se vzděláváme a vymýšlíme nové služby usnadňující práci nám a našim zákazníkům
Máme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislíMáme vlastní systém včetně technické podpory – jsme nezávislí
Účastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničíÚčastníme se konferencí, sledujeme aktuální trendy u nás i v zahraničí
Naším obchodníkem jsou referenceNaším obchodníkem jsou reference
Do projektů neustále implementujeme nové technologieDo projektů neustále implementujeme nové technologie
Jsme lidští – vzájemné nápady konzultujemeJsme lidští – vzájemné nápady konzultujeme
Máme více jak 10 roků zkušenostíMáme více jak 10 roků zkušeností

Co o nás říkají klienti

“S firmou Shean s.r.o. spolupracujeme již více než 8 roků. Je pro nás stabilním partnerem s výbornými výsledky práce.”

Ladislav Horčica,  Oknostyl.cz
Ladislav Horčica, Oknostyl.cz jednatel Oknostyl Group s.r.o.

Máte dotaz k tvorbě internetových stránek?

Napište nám. Nebo nás kontaktujte telefonicky.

533 312 782info@shean.cz

Chcete být v obraze?

Přihlaste se k našemu newsletteru.