Velká řada e-shopů se potýká s poklesem nebo stagnací tržeb. Často za tím stojí ekonomická situace na trhu – vysoká míra inflace, rostoucí ceny potravin nebo zvyšující se náklady na bydlení. Kvůli tomu lidé odsouvají nákup zbytných věcí na druhou kolej. Jak v této situaci vzpružit placené kampaně, aby vám neklesala návratnost investic? Ukážeme vám na příkladu jednoho z našich klientů.
Proč klesá návratnost investic do reklamy
Pokles tržeb je způsobený tím, že lidé nakupují méně nebo přecházejí pro levnější alternativní produkty ke konkurenci. E-shopy reagují zvýšením investic do reklam, čímž nutí zvyšovat investice také konkurenci. Tím se zvyšuje průměrná cenová hladina reklamy jako takové a výsledkem je často zhoršení návratnosti investic. V důsledku toho je řada inzerentů nucena náklady zase snížit, aby udržela alespoň do určité míry uspokojivý chod e-shopu.
Jak se dostat z červených čísel do plusu
Existují produkty, u kterých má i v současné době smysl razantní zvýšení investic do kampaní včetně těch brandových.
Jak takový produkt vypadá?
- Je něčím jedinečný,
- nemá zaměnitelnou alternativu u konkurence,
- je kvalitní,
- zákazníci vám na něj píší pozitivní recenze.
Jít proti proudu a navýšit investice do reklamy jsme se před rokem rozhodli u našeho klienta, který vyrábí batohy. Jedná se o kvalitní produkty s originálním designem, což jsou dobré počáteční parametry pro úspěšnou brandovou propagaci. Investice jsme navýšili několikanásobně, ale dodržovali jsme stejnou návratnost investic.
A výsledek? Pomocí správně cílené reklamy na Googlu, Seznamu, Facebooku a Instagramu jsme zvýšili obrat e-shopu o více než 400 %.
Jaké hlavní PPC nástroje jsme použili
Klíčovým nástrojem internetové inzerce povětšinou bývá Google Ads, které nabízí chytrou Performance Max kampaň. Její důkladné nastavení je klíčové pro správné fungování. V tomto případě jsme zvolili exaktnější strukturu zaměřenou na jednotlivé kategorie produktů a sdělení. Ušili jsme ji na míru konkrétním cílovým skupinám zákazníků včetně grafických materiálů.
Jednou z hlavních změn oproti dřívějšímu nastavení kampaní bylo spuštění brandové videokampaně s velkým rozpočtem, abychom značku dostali mezi více uživatelů a zaujali její potenciální zákazníky. Ve videoreklamě byly představeny nejdůležitější vlastnosti produktů a zdravotní výhody oproti běžným výrobkům konkurence. Zaměřili jsme se tedy na to, co je v reklamách nejdůležitější: ukázali jsme zákazníkům, v čem má konkrétní produkt přidanou hodnotu.
Dobře nastavená a zacílená brandová propagace vhodných produktů měla pozitivní dopad na celý projekt. Jednotlivé dílky skládačky do sebe začaly zapadat a výkon šel vzhůru.
Co si odnést z tohoto článku? Máte-li produkt či službu, které jsou něčím jedinečné, kvalitní, nabízí vlastnosti, kterými konkurence nedisponuje, a nejsou pouhým substitutem na trhu, nebojte se pro ně udělat brandovou kampaň. Posune to vaše podnikání na vyšší level. Nevíte jak na to? Rádi vám pomůžeme.