Případové studie

Velká řada e-shopů se potýká s poklesem nebo stagnací tržeb. Často za tím stojí ekonomická situace na trhu – vysoká míra inflace, rostoucí ceny potravin nebo zvyšující se náklady na bydlení. Kvůli tomu lidé odsouvají nákup zbytných věcí na druhou kolej. Jak v této situaci vzpružit placené kampaně, aby vám neklesala návratnost investic? Ukážeme vám na příkladu jednoho z našich klientů.

Proč klesá návratnost investic do reklamy

Pokles tržeb je způsobený tím, že lidé nakupují méně nebo přecházejí pro levnější alternativní produkty ke konkurenci. E-shopy reagují zvýšením investic do reklam, čímž nutí zvyšovat investice také konkurenci. Tím se zvyšuje průměrná cenová hladina reklamy jako takové a výsledkem je často zhoršení návratnosti investic. V důsledku toho je řada inzerentů nucena náklady zase snížit, aby udržela alespoň do určité míry uspokojivý chod e-shopu.

Jak se dostat z červených čísel do plusu

Existují produkty, u kterých má i v současné době smysl razantní zvýšení investic do kampaní včetně těch brandových.

Jak takový produkt vypadá?

  • Je něčím jedinečný,
  • nemá zaměnitelnou alternativu u konkurence,
  • je kvalitní,
  • zákazníci vám na něj píší pozitivní recenze.

Jít proti proudu a navýšit investice do reklamy jsme se před rokem rozhodli u našeho klienta, který vyrábí batohy. Jedná se o kvalitní produkty s originálním designem, což jsou dobré počáteční parametry pro úspěšnou brandovou propagaci. Investice jsme navýšili několikanásobně, ale dodržovali jsme stejnou návratnost investic.

A výsledek? Pomocí správně cílené reklamy na Googlu, Seznamu, Facebooku a Instagramu jsme zvýšili obrat e-shopu o více než 400 %.

Zvýšení obratu e-shopu pomocí výkonnostního marketingu

Chci taky lepší reklamy

Jaké hlavní PPC nástroje jsme použili

Klíčovým nástrojem internetové inzerce povětšinou bývá Google Ads, které nabízí chytrou Performance Max kampaň. Její důkladné nastavení je klíčové pro správné fungování. V tomto případě jsme zvolili exaktnější strukturu zaměřenou na jednotlivé kategorie produktů a sdělení. Ušili jsme ji na míru konkrétním cílovým skupinám zákazníků včetně grafických materiálů.

Postup výkonnostního marketingu

Jednou z hlavních změn oproti dřívějšímu nastavení kampaní bylo spuštění brandové videokampaně s velkým rozpočtem, abychom značku dostali mezi více uživatelů a zaujali její potenciální zákazníky. Ve videoreklamě byly představeny nejdůležitější vlastnosti produktů a zdravotní výhody oproti běžným výrobkům konkurence. Zaměřili jsme se tedy na to, co je v reklamách nejdůležitější: ukázali jsme zákazníkům, v čem má konkrétní produkt přidanou hodnotu.

Dobře nastavená a zacílená brandová propagace vhodných produktů měla pozitivní dopad na celý projekt. Jednotlivé dílky skládačky do sebe začaly zapadat a výkon šel vzhůru.

Výkonnostní marketing a placené kampaně

Výkonnostní marketing a placené kampaně

Co si odnést z tohoto článku? Máte-li produkt či službu, které jsou něčím jedinečné, kvalitní, nabízí vlastnosti, kterými konkurence nedisponuje, a nejsou pouhým substitutem na trhu, nebojte se pro ně udělat brandovou kampaň. Posune to vaše podnikání na vyšší level. Nevíte jak na to? Rádi vám pomůžeme.

Poptat tvorbu reklamních kampaní

Karel Zouhar

PPC specialistaVíce o mně