RFM analýza

Co je to RFM analýza?

RFM analýza je metodou segmentace zákazníků, která je založena na předchozím nákupním chování. Zákazníky si pomocí metody rozdělte podle toho jak moc, jak často a kdy naposledy nakoupili. Každému z následně vzniklých segmentů můžete na míru přizpůsobit styl komunikace i rozpočet reklamy. Díky této analýze dokážete relativně snadno snížit náklady na marketing a zvýšit návratnost reklamy. Využít ji můžete třeba v mailingu.

Pojem vznikl jako zkratka názvů kategorií, podle kterých se zákazníci dělí:

  • Recency – doba od posledního nákupu
  • Frequency – počet uskutečněných transakcí
  • Monetary – objem celkem utracených peněz

Přečtěte si také:

Pomůžeme vám oslovit tisíce zákazníků

Co letí ve světě e-mail marketingu?

Máte v pořádku databázi kontaktů?