Social proof

Co znamená Social proof?

Social proof, známý také jako sociální důkaz, je psychologický a sociální fenomén, kde lidé napodobují akce druhých, aby se přizpůsobili situaci, ve které si nejsou jisti správným postupem. Tento termín poprvé zavedl Robert Cialdini ve své knize jako jeden z principů přesvědčování. Díky social proof můžete zákazníky lépe motivovat k nákupu či konverzi , protože si lépe představí užitek z nákupu.

Social proof je založen na myšlence, že když lidé vidí, že ostatní něco dělají, cítí se tím povzbuzeni k napodobení, protože to vnímají jako správné chování. V marketingu se social proof využívá k zvýšení důvěry v produkty a služby. Příklady social proof zahrnují zákaznické recenze, doporučení influencerů nebo loga zákazníků, pečetě a certifikace. 

Jak využít social proof pro zvýšení důvěry a konverzí?

Social proof může být prezentován různými způsoby:

  • Zákaznické recenze a hodnocení spokojených zákazníků.
  • Příběhy zákazníků, kteří měli pozitivní zkušenosti s produkty nebo službou.
  • Ověřovací znaky, jako třeba loga spolupracujících firem, pečetě kvality nebo certifikace.
  • Social proof pop-up, tedy malá vyskakovací okna na webu, která informují návštěvníky o nedávných nákupech nebo aktivitách jiných uživatelů.

Přečtěte si také:

Aby se spolupráce s influencerem vyplatila

Oslovte zákazníky na sociálních sítích

Rozhovor s hejtmanem na téma influencer marketing