Co je SERP?

Jedná se o zkratku anglického sousloví Search Engine Results Page. Do češtiny by se přeložilo jako stránka výsledků vyhledávání. Jednoduše vysvětleno, když do vyhledávacího pole internetového vyhledávače (nejčastěji na Googlu nebo Seznamu) zadáte nějaký dotaz (klíčové slovo), vyjede vám právě v SERPu odpověď. Cílem e-shopů a webů je být na relevatní dotaz ve výsledcích vyhledávání na co nejvyšší pozici  (logicky většina uživatelů rozklikne první vyjeté nabídky).

V SERPu vyjíždějí placené výsledky (nejčastěji PPC reklama) a přirozené (když je web dobře optimalizovaný a aktualizuje obsah, o tuto oblast se stará SEO). 

Přečtěte si také:

Jak pracovat efektivně s parametry u eshopu z hlediska SEO

Případová studie UX + SEO – zvýšení počtu odeslaných formulářů o 101,62 %

Pusťte nám to SEO aneb Největší mýty ze světa SEO